Suplementacja

SOCZYSTA KARKÓWKA DUSZONA

Karkówka oraz inne tłuste mięsa to popularne produkty, jakie pojawiają się w dietach LCHF a szczególnie podczas adaptacji by zmniejszyć ilość tłuszczu dolewanego, jaki trzeba dodać do chudszych mięs. Tym razem mam dla Was przepis na smaczną, aromatyczną, delikatną, rozpływającą się w ustach karkówkę. Podobnie jak inne posiłki w stylu: mięso, tłuszcz i warzywa doskonale sprawdza się szczególnie u osób rozpoczynających dietę z racji łatwiejszego wyliczenia proporcji BTW takiego posiłku. Idealne  dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu, jajek czy laktozy.

Składniki:

  • 1 kg karczku bez kości
  • 3 duże cebule
  • sól morska
  • pieprz czarny
  • słodka papryka
  • smalec

Mięso umyć, osuszyć papierowym ręcznikiem i pokroić w plastry ok 1,5 cm grubości.

Pokrojone mięso przykryć folią i rozbić lekko tłuczkiem.

Następnie oprószyć z obu stron solą, pieprzem i słodką papryką.

Na rozgrzany, smalcu obsmażać mięso krótko z każdej strony.

Naczynie żaroodporne posmarować smalcem i układać w nim obsmażone kawałki karkówki.  Całość podlać 5-6 łyżkami wody, przykryć i piec w piekarniku przez 30 minut w temperaturze 180 °C.

Po 30 minutach przewrócić każdy kawałek mięsa na drugą stronę, podlewając w razie potrzeby dodatkowo wodą (2-3 łyżki). Przykryć i ponownie wstawić do piekarnika na kolejne 15 minut.

Cebulę pokroić w piórka i zeszklić na tłuszczu, który pozostał z obsmażania mięsa.

Gotową cebulę wyłożyć na mięso razem z tłuszczem, przykryć i ponownie wstawić na 15 minut do piekarnika. Dzięki cebuli, która puszcza sok karkówka mięknie i staje się jeszcze bardziej soczysta i aromatyczna.

Podawać z ulubionymi warzywami niskowęglowodanowymi w formie surówki lub gotowanych.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad