Diety Odżywianie Zdrowe Przepisy

PSTRĄG PIECZONY W ROZMARYNIE (keto, LCHF, paleo, optymalnym bez glutenu i laktozy)

Minimum 2 razy w tygodniu staram się zjeść rybę lub owoce morza by dostarczać różne rodzaje kwasów tłuszczowych. Urozmaicone menu dotyczy nie tylko osób będących podobnie jak ja na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych. Oczywiście im bardziej tłusta ryba i mniejsza tym lepiej, ale czasem wpadają też i te o chudszym mięsie. Wtedy oczywiście dodaję do nich masło lub olej kokosowy żeby utrzymać proporcje dla modelu LCHF 😉 Dzisiaj proponuję Wam przepis na pstrąga z dodatkiem rozmarynu, masełka czosnkowego i cytryny. Ryba tak przygotowana jest niezwykle wilgotna, aromatyczna i przepyszna ?

Składniki:

  • 500 g świeżego patroszonego pstrąga (u mnie 2 sztuki po ok 250 g)
  • 2 średnie cytryny
  • 200 g masła klarowanego ghee lub oleju kokosowego (bez laktozy)
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 gałązki świeżego gałązki rozmarynu lub 2 łyżeczki suszonego
  • sól i pieprz do smaku

Pstrągi umyć i wysuszyć ręcznikiem papierowym.

Z jednej strony ponacinać skórkę w poprzek.

Wewnątrz skropić ryby sokiem z 1 cytryny, dodać masło lub olej kokosowy, wyciśnięty czosnek, doprawić solą, pieprzem i włożyć gałązkę tymianku lub posypać suszonym.

W naciętych otworach w skórce  również umieścić trochę soku z cytryny, dodać sól, pieprz i rozmaryn.

Na wierzchu położyć kawałeczki masła lub oleju kokosowego.

Rybę piec pod przykryciem w naczyniu żaroodpornym przez 25 minut w temperaturze 250°C.

Na 5 minut przed końcem pieczenia można wyłożyć na rybę plasterki cytryny i odkryć aby przypiekła się nieco skórka.

BTW całości: 655 g, 2154 kcal, B 94 g, T 198 g, W 2 g. W 100 g: 328 kcal, B 14 g, T 30 g, W 0,5 g.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad