Ciekawostki kulinarne Odchudzanie Odżywianie Suplementacja podczas odchudzania

PRZEKĄSKI, KTÓRYCH NALEŻY WYSTRZEGAĆ SIĘ PODCZAS ODCHUDZANIA I ICH ZDROWSZE ATERNATYWY

11173410_424702127698544_8986294249757971890_n

Zrzucanie wagi... Ciężki okres! Dużo zakazów, nakazów, a wokół pokusy i pułapki dietetyczne! Sandra przychodzi z pomocą! Poniżej lista przekąsek, które nie pomogą Ci schudnąć a ich częste spożywanie może przynieść odwrotny skutek oraz takie przekąski, które możesz wcinać śmiało na diecie 🙂

1. JOGURT OWOCOWY

Jogurt smakowy zazwyczaj zawiera więcej cukru niż zwykły jogurt. Niektóre odmiany posiadają aż 26 gramów cukru na porcję. Wybierz jogurt naturalny i sama skomponuj swój owocowy jogurt na bazie swieżych owoców.
ZDROWA ALTERNATYWA: Szklanka malin z 2 łyżkami jogurtu naturalnego i łyżką miodu
Ta słodka mieszanka bez problemu zaspokoi Twój głód, zanim będziesz mogła zrobić sobie przerwę i zjeść pełny posiłek.

2. MIESZANKA STUDENCKA

Czy orzechy są tuczące? Zależy jakie i w jakich ilościach. Zawierają wiele wartościowych substancji, jednak należy zachować umiar. Przykładowo mieszanka studencka ma mnóstwo tłuszczu oraz kalorii. Jedna garść mieszanki może zawierać aż 175 kalorii. Oczywiście nie musisz całkiem rezygnować z tego przysmaku. Wystarczy, że ograniczysz jej ilość w ciągu dnia.
ZDROWA ALTERNATYWA:Łyżka migdałów i 2 łyżki suszonej, niedosładzanej żurawiny.
Migdały zapobiegają napadom głodu, łagodzą stres i koją nerwy, a także obniżają poziom cholesterolu i cukru we krwi, zapobiegając tym samym miażdżycy i cukrzycy.
Przyrządź sobie taką okrojoną wersję mieszanki studenckiej, odmierz odpowiednio duże porcje i zapakuj je do plastikowych woreczków.

3. DIETETYCZNE NAPOJE

Napoje typu light czy zero nie są bombą kaloryczną, ale jest z nimi pewien peoblem... Mają one wpływ na sposób, w jaki Twój mózg reguluje apetyt, a apetyt i to na słodkjie po nich rośnie, więc należy ich unikać.Spróbuj gazowanej wody z cytryną i miętą.
ZDROWA ALTERNATYWA: Orzeźwiający napój który zobisz sama: woda z miętą, ogókiem i cytryną!
Składniki:Âź ogórka, 1 cytryna lub limonka, kilka listków mięty, 3 szklanki filtrowanej wody.
Warto starać się, by picie takiej wody stało się naszym nawykiem. Ogórek w 96% składa się z wody dzięki czemu ma właściwości odświeżające, pomaga usuwać z organizmu toksyny oraz regulują gospodarkę wodą organizmu. Liście mięty łagodzą dolegliwości żołądkowe, przyniosą ulgę w bólach brzucha. Naturalny proces oczyszczania wspomaga również cytryna, także dzięki działaniu moczopędnemu. Pomaga w problemach żołądkowych, rozluźnia, oczyszcza jelita z resztek pokarmowych. Cytryna świetnie działa na nasz organizm nie tylko od środka, ale również od zewnątrz ? poprawia cerę, rozświetla ją, opóźnia procesy starzenia się.

4. SOKI W KARTONACH

Soki to doskonałe źródło witamin, ale w pewnych przypadkach mogą okazać się także tuczące. Szczególnie gdy zawierają cukier. Jak we wszystkim należy zachować umiar. Nie wyrzucajcie soków całkowicie z diety, ale najlepiej gdy będziecie pić soki warzywne lub ze świeżych owoców. Jeden litr soku zawiera ogromną dawkę fruktozy, której nasz organizm nie potrzebuje aż tyle. Najlepszym rozwiązaniem będzie sałatka owocowa, która zawiera wszystkie niezbędne witaminy.
ZDROWA ALTERNATYWA: A co powiesz na sok z warzyw?
Sok z pomidora – w czystej postaci, bez dodatków konserwantów, polecany zwłaszcza kobietom w ciąży ze względu na dużą zawartość kwasu foliowego. Pomidor jest także źródłem witaminy E i błonnika. Możemy go połączyć z kilkoma kroplami soku z cytryny oraz pieprzem lub bazylią i paroma ząbkami czosnku. Świetnym pomysłem jest także połączenie pomidora z papryką.
Sok z marchwi – jest bogatym źródłem beta-karotenu, dlatego wzmacnia naczynia krwionośne i nadaje skórze ładny koloryt. Jeśli nie lubisz marchwi w czystej postaci, możesz dodać do niej takie owoce, jak: jabłko, banan czy kiwi.
Sok z buraka – możemy go wzbogacić pietruszką i czosnkiem. Taki warzywny sok świetnie będzie zapobiegał przeziębieniom. Burak korzystnie wpływanie na układ trawienny, wspomagając przemianę materii, a pietruszka wzmocni włosy i paznokcie.

5. CHIPSY BANANOWE

Chipsy bananowe są bogate w tłuszcze nasycone co oznacza, że również w kalorie. Wystarczy przejść prosto do źródła, czyli samego banana i wyciąć przy tym wszystkie tłuszcze nasycone oraz 20 procent kalorii.
ZDROWA ALERNATYWA: Lubisz chrupać? To łap - szklanka mini marchewek z 2 łyżkami hummusu.
Chrupanie marchewek zajmie czymś Twoje zęby, a pikantny hummus to jedzenie, które poprawia samopoczucie.

6. LATTE

Latte może zawierać mnóstwo cukru, nawet 47 gram w przypadku pół litrowej porcji.
ZDROWA ALTERNATYWA: Mała latte na chudym mleku
Zaspokój swoją potrzebę na dzienną dawkę kofeiny, dostarczając sobie jednocześnie 10 gramów białka, które Cię nasyci, oraz około 1/3 Twojego dziennego zapotrzebowania na wapń.

7. MUESLI Z DODATKAMI

Osobom, które przekonane są o prozdrowotnych walorach mieszanek zwanych musli proponuję wziąć do ręki opakowanie takiego produktu i przyjrzeć się uważnie, co wchodzi w jego skład. Zazwyczaj jest to mieszanka płatków i różnokształtnych wytworów zbożowych otrzymanych często z oczyszczonej mąki, wzbogacona kandyzowanymi owocami, prażonymi orzechami, cukrem bądź syropem glokozowo-fruktozwoym, olejem palmowym lub co grosza tłuszczem utwardzonym. Mówić wprost – jest to mieszanka wielu rozmaitych produktów żywnościowych, których nie powinno się jeść, zamknięta w kolorowym opakowaniu.
ZDROWA ALTERNATYWA: Płatki owsiane! To podstawa szybkiego śniadania, dodatkowo pełnego błonnika i białka, ale świetnie sprawdza się także jako ciepła, sycąca przekąska. Dbaj o dużą ilość błonnika w swoich posiłkach i przekąskach, dzięki czemu dłużej będziesz czuła się najedzona.

Doniformowani? A jak! Teraz śmiało możecie zmykać, pałaszować swoje nowe fit przekąski 🙂 Smacznego!
Sandra Dominiuk Trener Personalny

O autorze

Sandra Dominiuk

Sandra Dominiuk

Od księgowej do Trenera Personalnego? TAK! Od zawsze mówiłam o sobie: księgowa z zawodu, lecz sportowiec z zamiłowania. Do godziny 16 siedząc w biurze byłam niespełniona, nieszczęśliwa, a gdy mogłam już wkroczyć na salę do treningu siłowego zaczynałam czuć,że żyję! Po wielu latach walki z samą Sobą, walki rozumu z sercem, postanowiłam zaryzykować i zmienić całkowicie Swoje życie :) Szalone? Może. Ale czuję, że żyję! Podjęłam decyzję o oddaniu się w pełni temu co tak bardzo kocham - treningu siłowemu i zarażeniu miłością do hantli jak największej ilości Kobietek. Moim celem jest rozpowszechnienie wśród płci pięknej tego cudownego sportu, gdyż trening siłowy to lekarstwo na wszystkie bolączki z naszymi figurami ale i doskonały nauczyciel samozaparcia, cierpliwości, wiary w Siebie i własne siły! Babeczki! Stwórzmy nację wysportowanych, silnych, pewnych siebie, seksownych Fighterek! Podpowiadam, motywuję, wyjaśniam :)

› Zobacz wszystkie artykuły

2 komentarze

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad