Proteinowy dżem jagodowy pełen zdrowia (i nasion konopi XD)

Karola Kocięda

IMG_7875 IMG_7876

Dziś mam dla Was wyjątkowy przepis bogaty w kwasy tłuszczowe omega, aminokwasy i składniki mineralne, a wszystko za sprawą użytych w nim nasion konopi. Dla przeciętnego człowieka konopie to raczej źródło innej przyjemności, niż kulinarnej;P. Rzadko też kiedy myśli się o nich pod kątem wartości odżywczych. A szkoda, bo konopie – a dokładniej ich nasiona – to prawdziwe superfood! Nie ma co się martwić, ziarna produkowane są z części jadalnych konopi i zawierają znikome ilości THC (heh coś czuje, że niektórych to zasmuci;P  ).

Białko z tego produktu jest porównywalne do aminokwasów z jajek lub mięsa! Zawiera aż 37 gram białka w 100 gramach. Trzeba dodać, że jest to białko pełnowartościowe – zawierające wszystkie 20 aminokwasów, w tym 9 aminokwasów egzogennych. Oznacza to, że wartość białek w nasionach konopi jest najwyższa ze wszystkich pokarmów roślinnych i wyższa nawet, niż w soi.

Do tego około 35 procent zawartości ziarna stanowi olej. Olej z nasion konopi zawiera 80% niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (EFA), kwas linolowy (LA, 50-70%), alfa-linolenowy (ALA, 15-25%) i gamma-Linolenic acid (GLA, 1-6%). Mieszanka kwasu linolowego i kwasu alfa-linolenowego w oleju konopnym może zaspokoić nasze potrzeby EFA. Tłuszcze nienasycone są w idealnej proporcji kwasów omega-6 do omega-3 (stosunek 3:1). Do tego nasiona zawierają cynk (układ odpornościowy!!) , magnez, fosfor i żelazo. Są idealne dla sportowców. Poza tym smakowo, nadają potrawom charakterystyczny, przyjemny orzechowy smak. Jednak nie powinno się spożywać ich więcej niż 2-3 łyżki dziennie.

Myślę, że po tym opisie, każdy z Was zasili swoje zapasy w nasiona konopii, które nie są w sklepach tanie, ale w bardzo przyst epnej cenie, możecie kupić je (wraz z pozostałymi składnikami z przepisu)  TU.

IMG_7877 IMG_7879

Co potrzebujemy do zrobienia dżemu:

1. jagody - 400g-500g

2. sok z połowy dużej cytryny

3. 1/3 szklanki nasion chia

4. 1/3 szklanki nasion konopii

5. 3-4 łyżki erytrolu

6. opcjonalnie bezcukrowy syrop np waniliowy Skin Lady lub ze Starbucks (albo syrop daktylowy/z agawy) - 3 łyżki

UWAGA: próbujcie masy, bo każdy lubi inny poziom słodkości!

dfff

Plan działania:

W garnku gotujemy na średnim ogniu (indukcja - 5) jagody z sokiem z cytryny, ok 5-7 minut aż zaczną się gotować i staną się miękkie.

IMG_7878

Po tym czasie najlepiej pougniastać je widelcem lub łopatką, by się rozpadły. Wyłączamy płytę.

Dodajemy nasiona oraz słodzidła i mieszamy wszystko.

IMG_7880 IMG_7881

IMG_7882

Przelewamy gorące do słoiczka i jemy później z omletem  lub studzimy do przepisu na TO ciasto (zdjęcie poniżej:))

IMG_7902

I z omletem 😀 Mniaaaaaaam!

IMG_7883 IMG_7884 IMG_7885 IMG_7886

Smacznego!!

Karola Kocięda <3

IMG_7887

Jeden komentarz

  1. Pingback: „owsianka” bez węglowodanów..i bez płatków owsianych XD | Muscle-Zone Blog

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *