Diety Odżywianie Zdrowe Przepisy

PLACKI Z KALAFIORA LCHF

Kolejny zamiennik tradycyjnych mącznych placków ziemniaczanych, czyli placki z kalafiora. Nie wymagają dodawania jakiejkolwiek mąki. Sprawdzają się zarówno w wersji na ciepło w towarzystwie sosów i gulaszów, jak i na zimno z dipami. Można też używać ich jako pieczywa.  Idealne nie tylko dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu i laktozy.

Składniki na placki z kalafiora bez mąki:

  • 450 g startego kalafiora
  • 1 jajko
  • 1 ząbek czosnku
  • 30 g cebuli
  • sól himalajska lub kłodawska
  • pieprz czarny mielony
  • zioła np.prowansalskie, bazylia, oregano, inne przyprawy lub/i świeży koperek czy natka pietruszki

Kalafiora oczyścić, oberwać z zielonych liści i łodyg a następnie białe części zetrzeć na dużych oczkach na tarce lub rozdrobnić w blenderze.

Startego kalafiora podgrzać na małym ogniu pod przykryciem na suchej patelni od czasu do czasu mieszając by się nie przypalił. Następnie odkryć patelnię aby odparowała woda a kalafior nieco przestygł.

Cebulę obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach.

Czosnek obrać i wycisnąć przez praskę.

Do lekko wystudzonego kalafiora dodać startą cebulę, wyciśnięty czosnek i jajko. Całość przyprawić do smaku solą, pieprzem i ulubionymi przyprawami a następnie dobrze wymieszać.

Można dodać zielone dodatki jak natka pietruszki czy koperek.

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

Z masy kalafiorowej formować cienkie płaskie placki.

Piec przez ok 15-20 minut w temperaturze 180°C (góra-dół lub termoobieg) pilnując by nie przypiekły się za bardzo.

Podawać na ciepło z gulaszami lub na zimno jako lunch, przystawki z różnego rodzaju dipami np czosnkowym, koperkowym, tzatziki itp. lub jako pieczywo do kanapek.

Smacznego!

BTW całości (same placki bez dodatków): 545 g, 193 kcal, B 17g, T 6 g, W 15 g. W 100 g: 35 kcal, B 3g, T 1g, W 3 g.

 

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad