Badania suplementów Healthy Lifestyle Plotki suplementacyjne Suplementacja Suplementy diety

PEA – wsparcie układu nerwowego

PEA jest to fenyloetyloamina będąca pochodną aminokwasu fenyloalaniny. Jest naturalnie syntetyzowana w układzie nerwowym odpowiadając za stymulację mózgu do uwalniania takich neuroprzekaźników, jak dopamina, serotonina, jak również i norepinefryna. Podnosi ciśnienie krwi, pozwala kontrolować apetyt, a także regulować poziom glukozy. Duże ilości fenyloetyloaminy znajdują się między innymi w czekoladzie, w kabanosach, w pestkach dyni, w świeżym łososiu, w orzechach włoskich, czy też w soczewicy czerwonej.

Działanie PEA

Związek ten dociera do ośrodkowego układu nerwowego przekraczając barierę krew – mózg. Dzięki niemu uwalniane są endorfiny odpowiadające na odczuwanie przyjemności. Ponadto wpływa na zdolność uczenia się i zapamiętywania, a także koncentrowania uwagi. Poprawia nastrój, redukuje stres, pozwala zyskać więcej energii i motywacji do działania. Działa na zmęczenie i osłabienie organizmu. Poprawia pamięć, zmniejsza objawy choroby Parkinsona, a do tego jest doskonały na redukcję masy ciała, gdyż pozwala spalać tłuszcz.

Dawkowanie

Dzienna dawka wynosi od 250-500 mg dziennie, w zależności od masy ciała i dolegliwości. Nie można przekraczać wartości maksymalnej - 1000 mg. Początkowo warto brać mniejsze ilości, a następnie powoli je zwiększać. Dodatkowo warto łączyć fenyloetyloaminę z johimbiną lub kofeiną oraz z aniracetem luboksyracetem. Nie stosuje się tego związku przez cały czas, ale jedynie okazjonalnie w sytuacjach zmniejszonej energii, osłabienia, złego nastroju, czy też spadku koncentracji i problemów z pamięcią.

O autorze

Sylwia Lelonek

Zawodowo i hobbystycznie zajmuje się dietetyką. W wolnym czasie trenuje i podróżuje. Wiedzę czepie ze szkoleń, książek, najnowszych badań i merytorycznych dyskusji.

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad