Diety Odżywianie Zdrowe Przepisy

OPONKI SEROWE LCHF (keto, LCHF, optymalne, bez glutenu i cukru)

Na pewno każdy kojarzy serowe oponki jako tuczące i niezdrowe, ale mam dla Was ich wersję niskowęglowodanową i wysokotłuszczową bez glutenu i cukru czyli idealną na dietach jak ketogenicznej czy LCHF.  Są naprawdę przepyszne, chrupiące z zewnątrz, mięciutkie i wilgotne w środku jak te tradycyjne. Polecam!
Składniki:

  • 200 g sera białego/twarogu tłustego (odradzam używania mielonych serów ponieważ oponki będą się rozpadały)
  • 2 jajka
  • 25-30 g mąki kokosowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta wanilii
  • opcjonalnie słodzik do smaku i/lub puder do posypania gotowych oponek
  • 400 g smalcu do smażenia

Wszystkie składniki poza smalcem dokładnie wymieszać dosypując mąki kokosowej w zależności od konsystencji ciasta. Nie należy używać miksera. ciasto nie powinno być zbyt gładkie ani rzadkie a wręcz może mieć grudki. Powinno być niezbyt zbite ale takie żeby można wałkować rulonik i kształtować oponkę. Można też robić kuleczki i smażyć małe pączki.

Smalec rozgrzać w wysokim i wąskim rondelku by smażyć w głębokim tłuszczu. Temperatura nie może być zbyt wysoka (ok 170 stopni) by tłuszcz nie wrzał zbyt mocno ponieważ wtedy oponki będą paliły się i rozpadały. W trakcie smażenia należy odwracać je na drugą stronę.

Gdy są złociste wyjmować i smażyć kolejne.

Po usmażeniu można opcjonalnie posypać słodzikiem w postaci pudru jak tradycyjne oponki czy pączki bądź zrobić lukier np z ksylitolu albo polewę czekoladową.

Smacznego!

BTW całości zależy od tego jak oponki chłoną tłuszcz dlatego należy zważyć pozostały po smażeniu tłuszcz by wiedzieć ile zużyto i zliczyć wszystkie składniki. U mnie było to ok 80 g smalcu.

Całość 317 g, 1113 kcal, B 33 g, T 100 g, W 14 g. W 100 g: 351 kcal, B 10 g, T 32 g, W 4 g.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

3 komentarze

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Odpowiedz na „coralineAnuluj odpowiadanie

  • Wyglądają przepysznie! Jednak jestem w trakcie odchudzania, więc raczej się nie skuszę. Zbilansowana dieta to u mnie podstawa. Staram się unikać kalorycznych posiłków. Ponadto codziennie ćwiczę tabatę i stosuję iqgreen, żeby efektywniej spalić tkankę tłuszczową. Pierwsze efekty już są. W ciągu dwóch tygodni pozbyłam się około 6 kg.

  • przepraszam, ze po tak dlugim czasie od publikacji wpisu zapytam,
    czy mozna je usmazyc na oleju kokosowym?bo mam sporo, a srednio lubie w wiekszosci potraw.

Facebook

Ad