Najlepsze i najgorsze formy magnezu w suplementach

Ela

Ostatnie badania szacują, że od 60% do 80% Amerykanów cierpi na niedobór magnezu.

Przestawiamy dzisiaj krótki przegląd najlepszych – i najgorszych – form magnezu zawartych w suplementach diety dostępnych na rynku. Magnesium Malate 625mg

Zacznijmy od listy dobrych form. Poniżej przedstawiamy najlepsze formy magnezu:

Węglan magnezu — Węglan magnezu jest popularną biodostępną formą magnezu, która właściwie przekształca się w chlorek magnezu, kiedy łączy się z kwasem solnym w żołądku. Jest to dobry wybór dla osób cierpiących na niestrawność i refluks, ponieważ wykazuje właściwości zobojętniające.

Chlorek magnezu – Mimo że chlorek magnezu zawiera jedynie ok. 12% wolnego magnezu, charakteryzuje się on imponującym tempem wchłaniania i jest najlepszą formą magnezu zażywaną w celu oczyszczania komórek i tkanek z toksyn. Ponadto, chlorek (nie mylić z chlorem, toksycznym gazem), wspiera funkcje nerek oraz może  pobudzić ospały metabolizm.

Cytrynian magnezu — Cytrynian magnezu jest najpopularniejszym suplementem, prawdopodobnie dlatego, że jest niedrogi i łatwo wchłanialny. Ponieważ kwas cytrynowy jest delikatnie przeczyszczający, cytrynian magnezu jest nie tylko źródłem magnezu, ale również pomaga w zaparciach. Jest świetnym wyborem dla osób z problemami z odbytem lub okrężnicą, ale nie jest odpowiedni dla osób z luźnym stolcem.

Magnesium L-ThreonateGlicynian magnezu —Glicynian magnezu (magnez przyłączony do glicyny, zbędnego aminokwasu), jest jednym z najbardziej biodostępnych i najlepiej wchłanialnych form magnezu oraz jest najmniej skłonny do wywołania biegunki. Jest to najbezpieczniejsza opcja aby uzupełnić długotrwałe braki.

Jabłczan magnezu – Jabłczan magnezu jest znakomitym wyborem dla osób cierpiących z przemęczenia, ponieważ kwas jabłkowy – naturalny kwas owocowy obecny w większości tkanek organizmu – jest ważną składową enzymów, które odgrywają kluczową rolę w syntezie ATP i produkcji energii. Ponieważ wiązania jonowe magnezu i kwasu jabłkowego są łatwo przerywane, jabłczan magnezu jest również wysoce rozpuszczalny.

Taurynian magnezu — Taurynian magnezu jest najlepszym wyborem dla osób z problemami z układem sercowo-naczyniowym, ponieważ znany jest z zapobiegania arytmii i ochrony serca przed uszkodzeniami spowodowanymi zawałem. Taurynian magnezu jest łatwo wchłanialny (magnez i tauryna stabilizują błony komórkowe) oraz nie wykazuje przeczyszczających właściwości.

Które formy są zatem najgorsze?

Asparaginian magnezu oraz glutaminian magnezu – unikaj tych dwóch form magnezu jak ognia. Kwas glutaminowy i kwas asparaginowy są składnikami aspartamu, niebezpiecznego sztucznego słodzika i obie te formy stają się neurotoksyczne kiedy odłączają się od innych aminokwasów.

Tlenek magnezu — Tlenek magnezu jest najpopularniejszą formą magnezu sprzedawaną w aptekach, ale forma ta nie jest chelatowana i jej poziom wchłaniania jest bardzo słaby w porównaniu do powyżej wymienionych form magnezu.

Siarczan magnezu — Siarczan magnezu, również nazywany solą Epsom jest znakomitą pomocą w zaparciach, ale niebezpiecznym źródłem magnezu pokarmowego, ponieważ przedawkowanie jest bardzo łatwe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *