Diety Odżywianie Zdrowe Przepisy

MUFFINKI JAJECZNE Z WARZYWAMI

Dzisiaj pomysł na śniadanie jajeczne, ale w nieco innej odsłonie. Muffinki jajeczne z warzywami to fajny pomysł na bardzo pożywne śniadanie, które można przygotować nawet na kilka dni, ponieważ doskonale smakują zarówno na ciepło, jak i na zimno. Doskonale sprawdzą się także na wynos np w pudełku do szkoły czy pracy albo na uczelnię. Idealne  dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu czy laktozy, jeśli pominiecie nabiał.

Składniki na ok 18 małych muffinek:

  • 2 cebule
  • masło klarowane do smażenia
  • 200 g pieczarek
  • pęczek szczypiorku
  • 1 duża lub 2 mniejsze papryki
  • 10-15 jajek (zależy czy dodacie nabiału)
  • 200 ml śmietany 30% – opcjonalnie jeśli nie unikacie laktozy
  • 200 g sera żółtego – opcjonalnie j.w.
  • sól, pieprz, papryka czerwona, oregano, bazylia itp.

Cebulę pokroić w kostkę i usmażyć na maśle. Pieczarki umyć, pokroić na małe kawałki i dorzucić do cebuli. Smażyć do momentu wyparowania wody.

Paprykę pokroić w kostkę. Ser żółty zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Szczypiorek drobno pokroić.

Opcjonalnie można dodać ok 100g pokrojonej w kostkę i podsmażonej dobrej jakości kiełbasy lub boczku.

Wymieszać jaja ze śmietaną i doprawić przyprawami oraz ziołami. Całość połączyć. Na końcu dodać starty ser. Wszystko wymieszać i napełnić małe foremki do muffinek.

Można też połączyć same warzywa z serem i napełniać nimi do połowy foremki a następnie zalewać masą jajeczną.

Zapiekać ok 15 – 20 minut w temperaturze 190° C.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad