Diety Odżywianie Zdrowe Przepisy

MISECZKI SEROWE

Karnawał trwa a w nim spotkania w gronie znajomych. A zatem przed weekendem ciekawa propozycja dania, które świetnie sprawdzi się podczas różnego rodzaju imprez. Jadalne miseczki serowe doskonale wyglądają i smakują a przecież o to chodzi, gdy mamy gości. U mnie z farszem w stylu meksykańskim, ale możecie oczywiście kombinować z dowolnymi składnikami. Idealne  dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu i jajek.

Składniki na 4 porcje:

  • 20 dag sera żółtego dobrej jakości
  • 30-40 dag mięsa wieprzowego z tłuszczem
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • przecier pomidorowy 100% (bez cukru)
  • smalec (DO) lub olej kokosowy (keto, LCHF)
  • przyprawa taco (patrz skład!) lub ulubione przeprawy

Ser żółty zetrzeć na tarce o dużych oczkach.

Rozgrzać patelnię bez tłuszczu.

Rozsypać ser i smażyć do momentu aż się rozpuści a brzegi będą złoto-brązowe. Nie dopuścić do zbrązowienia sera ponieważ zrobi się gorzki.

Wykładać na mały pojemnik np. miseczkę by powstała miseczka/ koszyczek i zostawić aż zesztywnieje.

Mięso mielone usmażyć na tłuszczu z posiekaną cebulą, czosnkiem i innymi przyprawami bądź mieszanką ziół taco (patrz skład!). Dodać odrobinę przecieru pomidorowego.

Mięso wyłożyć do muszelek. Na wierzchu ułożyć ulubione warzywa np. awokado, paprykę, pomidory, sałatę, starty ser żółty, wliczając wszystkie dodatki do BTW. Polać sosem czosnkowym, guacamole lub dodać inne dodatki wedle upodobań.

Smacznego!

BTW całości 35g białka, 44g tłuszczu, 10g węglowodanów. Średnio wystarcza na 4 szt. BTW 1 szt. 9g/11g/2,5g

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad