Suplementacja Suplementy diety

5 najlepszych składników na pompę mięśniową!!!

Dziś przedstawimy Wam ranking najlepszych produktów na pompę mięśniową. Pompa mięśniowa to nie tylko powiększone optycznie mięśnie podczas treningu - to zwiększenie przepływu składników odżywczych oraz pierwszy stopień do prawidłowej regeneracji mięśni (tak), aminokwasy takie jak cytrulina czy arginina wpływają pozytywnie na proces ich odpoczynku! 

5. Arginina

Do najbardziej znanej właściwości argininy jest synteza tlenku azotu – substancji rozszerzającej naczynia krwionośne. Tym samym arginina przyczynia się do bardziej efektywnego i szybszego transportu substancji odżywczych i tlenu do pracujących komórek, a także odprowadzenia toksycznych związków przemiany materii, hamujących procesy metaboliczne. Jednak suplementacja argininą to także szereg innych, ciekawych właściwości. Arginina może być również skuteczną bronią w walce z nadciśnieniem tętniczym oraz środkiem wspomagającym funkcjonowanie układu immunologicznego. Regularna suplementacja przyczyni się także do podniesienia stężenia hGH oraz insuliny – najpotężniejszych hormonów anabolicznych.
Najczęściej stosowana jest arginina w formie AAKG (arginina + kwas alfaketoglutarowy).
Jakie to ma przełożenie na wysiłek fizyczny? Po pierwsze rozszerzenie naczyń krwionośnych oraz usprawniony transport tlenu i substancji odżywczych, w tym kreatyny, aminokwasów oraz glukozy do pracujących mięśni. Po drugie sprawniejsze usuwanie związków toksycznych, a więc wydłużenie czasu, kiedy następuje zmęczenie i wyczerpanie mięśniowe. Po wtóre poliaminy powstające z alfaketoglutaranu argininy z kolei będą czynnikami promującymi środowisko anaboliczne, syntezę białek oraz hamowanie katabolizmu.

AAKG - jak dawkować?

3-6g na 30 minut przed treningiem.

AAKG

Suplementy z AAKG:

AAKG 1250 Extreme
AAKG
Arginine3

4. Norwalina

To kolejny interesujący aminokwas do modulowania produkcji tlenku azotu. Jest wyjątkową formą waliny, norwalina jest związkiem wprowadzanym do organizmu w naszej codziennej diecie. Dostarczana do organizmu skutecznie dezaktywuje enzym arginazy, który, jak wiadomo jest odpowiedzialny za przemianę argininy do mocznika i ornityny. Zatem teoretycznie pozostawia więcej argininy w wolnej postaci, która może być przekształcona w tlenek azotu i cytruliny przez syntezę tlenku azotu.
Izomerem aktywnym biologicznie stosowanym w suplementach jest L-norwalina.

GH Turbo

Suplementy z norwaliną:

GH Turbo
Dr. Jekyll
Kill It

3. Gliceryna

Gliceryna (glicerol) to alkohol polihydroksylowy, o niesamowicie silnej higroskopijności. Pochodzi on głównie z tłuszczów roślinnych i zwierzęcych. Najważniejszą jej cechą dla sportowców jest zdolność zatrzymywania wody.
Gliceryna docierając do naszych mięśni wiąże dodatkowe zasoby płynów, co sprawia że mięsień jest bardziej nabrzmiały i wspiera jego wydolność energetyczną. Mechanizm jest podobny do wiązania wody przezkreatynę. Z wodą do mięśni dociera szereg substancji o działaniu anabolicznym, a także hormonów przenoszonych we krwi. Niewątpliwym aspektem suplementacji gliceryny jest zjawisko pompy mięśniowej wywołane wiązaniem cząsteczek wody w mięśniach.

Gliceryna - jak dawkować?

1-3g na 45-60 minut przed treningiem, popijając obficie wodą.

HyperMax XT

Suplementy z gliceryną:

Nitrogliceryna
Hyper Max XT
Full As Fuck

2. Cytrulina

Cytrulina jest organicznym związkiem chemicznym z grupy α-aminokwasów, pochodną ornityny. Po raz pierwszy wyizolowano ją jako składnik z arbuza zwyczajnego. Bierze udział w cyklu mocznikowym, w którym powstaje z ornityny + karbamoilofosforanu w mitochondrium, a następnie jest wydzielana do cytozolu i przekształcana do kwasu argininobursztynowego.
Za najaktywniejszą formę cytruliny uważa się jabłczan cytruliny, czyli cytrulina w połączeniu z kwasem jabłkowym. Badania naukowe potwierdziły że to połączenie stymuluje tlenowe wytwarzanie energii.
Zjonizowany kwas jabłkowy ma potencjał ergogenny, zapewniając uzupełnienie potencjału cytruliny o nowe właściwości. Poprawia zdolności wysiłkowe oraz zmniejsza poczucie zmęczenia, a jego suplementacja jest korzystna na każdym poziomie wytrenowania. Wpływa na równowagę kwasowo-zasadową.

Cytrulina - jak dawkować?

3-6g na 30 minut przed treningiem.

Citrulline Malate

Suplementy z jabłczanem cytruliny:

Citrulline Malate
Citrulline Malate XXL
HEMAVOL

1. Agmatyna

Agmatyna to endogenna kationowa grupa aminowa powstająca wskutek dekarboksylowania L-argininy z udziałem dekarboksylazy argininy (ADC). W organizmie ludzkim powstaje między innymi w wątrobie czy mózgu, jako metabolit argininy. Agmatyna bardzo silnie zwiększa poziom tlenku azotu odpowiadającego za rozszerzanie naczyń krwionośnych. Pompa jest niezwykle intensywna i długo się utrzymująca.
Wpływ na centralny układ nerwowy (CUN) nie został jeszcze określony w badaniach, nie mniej jednak funkcje neuroprotekcyjne sugerują że może wykazywać pozytywne działanie na odciążenie CUN. Dzięki temu treningi wspierane tym suplementem wykazują silniejsze bodźce do wzrostu siły oraz rozbudowy mięśni.
W suplementach diety agmatyna jest stosowana jako siarczan agmatyny.

Agmatyna - jak dawkować?

1-2g na 30 minut przed treningiem.
Agmatine

Suplementy z siarczanem agmatyny:

Bombshell
AGMATINE Apollo
Executioner

 

O autorze

Jakub Kola

Jakub Kola

Interesuję się suplementacją oraz dietetyką od 2004 roku. Stale doskonale się w tych aspektach. Posiadam status doradcy na największym forum sportowym w kraju.

› Zobacz wszystkie artykuły

5 komentarzy

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad