Diety Odżywianie Zdrowe Przepisy

LODY KOKOSOWE (keto, LCHF, paleo, bez glutenu, laktozy, jajek i cukru)

To już podobno ostatnie dni ciepła więc łapcie kolejny przepis na lody w wersji LCHF! Polecam bardzo proste w wykonaniu lody kokosowe. Idealne nie tylko dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu i laktozy.

Składniki na 8 porcji po 50g:

  • 400 ml śmietanki kokosowej lub stałej części schłodzonego mleka kokosowego
  • 1 laska wanilii lub pół łyżeczki wanilii w proszku
  • opcjonalnie słodzik stewia lub erytrol (keto, LCHF), miód (paleo)m cukier lub ksylitol

Śmietankę kokosową lub stałą część z uprzednio schłodzonego mleka kokosowego przełożyć do miski.

Dodać ziarenka z laski wanilii lub sproszkowaną wanilię.

Opcjonalnie dodać słodzik lub cukier. Dla mnie śmietanka kokosowa jest na tyle słodka, że nie dodaję żadnych słodzideł.

Wszystko razem zmiksować na puszystą masę.

Wstawić na 4 godziny do zamrażalnika. W międzyczasie co 30 minut wyjmować i mieszać lub miksować aby nie zamarzły na kość.

Lody podawać z ulubionymi dodatkami, które należy wliczyć do makro. U mnie na zdjęciu z wiórkami gorzkiej czekolady 81% i truskawkami.

BTW całości bez cukru i dodatków: 400 g, 844 kcal, B 6,5 g, T 84 g, W 19,5 g. W 100g: 211 kcal, B 1,6 g, T 21 g, W 4,8 g.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad