Diety Odchudzanie Odżywianie Zdrowe Przepisy

KOKOSOWY PUDDING CHIA (keto, LCHF, paleo, optymalny, bez glutenu, laktozy, jajek i cukru)

Nasionka chia (szałwii argentyńskiej) to tzw. superfood stosowane w wielu modelach diet. Zawierają one kwasy omega-3, wapń,  żelazo. Są źródłem  pełnowartościowego białka, antyoksydantów, potasu, błonnika, magnezu, fosforu i wielu innych dobroczynnych substancji. Poza swoimi zdrowotnymi właściwościami mają również wyjątkową zdolność żelowania płynów, dzięki czemu znajdują zastosowanie w przeróżnych przepisach jak np. w tym na przepyszny kokosowy pudding chia. Tym razem podany z musem z truskawek, na który trwa sezon więc korzystajmy bo truskawki mają mało węgli i doskonale sprawdzają się na na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej. Jest to także idealne śniadanie lub deser dla dzieci zamiast sklepowych serków i jogurtów ?

Składniki na 4 porcje:

  • 400 ml mleka kokosowego
  • 40 g nasion chia
  • truskawki – ilość wedle uznania i ograniczeń co do węglowodanów ( u mnie 300 g na mus i do dekoracji)
  • borówki do dekoracji – ilość j.w.
  • opcjonalnie słodzik np. stevia (keto/LCHF, ksylitol (LCHF) lub cukier

Mleko kokosowe wymieszać ze słodzikiem lub cukrem, jeśli stosujemy. Dla nas wystarczająca jest słodycz samego mleka kokoswego  i owoców więc pomijam słodkie dodatki.

Do mleka dodać nasiona chia, wymieszać i wstawić do lodówki na minimum 3-4 godziny lub po prostu na noc.

Truskawki zmiksować i napełnić nimi pucharki, w których będzie podawany deser.

Dodać warstwę puddingu a na wierzchu ułożyć umyte i osuszone owoce. U mnie truskawki i borówki.

Smacznego! ?

BTW samego puddingu bez owoców: całość – 440 g, 916 kcal, B 12g, W 17 g, T 82 g. W 100 g: 208 kcal, B 3 g, W 4 g, T 19 g.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

1 komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

  • Fajny przepis. Do tego super foods. Włączę go do swojej diety. W trakcie odchudzania idealnie zadziała ze stosowaniem slimunox i codziennymi ćwiczeniami. Jeszcze trochę i pozbędę się tych ohydnych fałdek tłuszczu.

Facebook

Ad