KETO RACUCHY BEZ GLUTENU I LAKTOZY (keto, LCHF, paleo, optymalne, bez glutenu, mąki, laktozy i cukru)

AleksandraLCHF
Te puszyste racuszki to jedno z ulubionych weekendowych śniadań mojej córki. Opcja niskowęglowodnaowa i wysokotłuszczowa idealna dla osób na diecie ketogenicznej.  Tutaj w wersji dla tych, którzy unikają glutenu i laktozy, więc także dla osób na paleo.  Doskonale smakują z masłem orzechowym, dżemem bez cukru ale i z owocami jak truskawki czy maliny (latem) lub jabłkami i cynamonem czy przyprawami piernikowymi zimą ?

Składniki na ok 20 sztuk:

  • 4 jajka
  • 60 g śmietanki kokosowej, czyli stałej schłodzonej części mleczka kokosowego
  • 25 g mąki kokosowej
  • wanilia do smaku
  • słodzik (stewia – keto, ksylitol, cukier – Dieta optymalna -DO) – opcjonalnie do smaku – wliczyć do BTW
  • tłuszcz do smażenia ( u mnie ok 50 g oleju kokosowego)
  • opcjonalnie 100 g truskawek ale można pominąć

Żółtka oddzielić od białek i wymieszać ze śmietanką.

Dodać mąkę kokosową i dokładnie wymieszać na gładką masę.

Opcjonalnie dodać wanilię oraz słodzik (DO – bez jakichkolwiek słodzików, keto i LCHF – opcjonalnie stewia).

W drugim naczyniu ubić na sztywno pianę a następnie delikatnie połączyć obydwie masy.

Truskawki lub inne owoce umyć, osuszyć i pokroić w drobne kawałki.

Smażyć na dobrze rozgrzanym tłuszczu (olej kokosowy – keto, LCHF/masło klarowane – opty, keto, LCHF).

Po usmażeniu można położyć na gorących racuszkach porcję tłuszczu aby podbić makro ?

Podawać z masłem orzechowym, wiórkami kokosowymi, kakao, serkiem mascarpone, śmietanką, bitą śmietaną (30-36% bez cukru), dżemem z owoców niskowęglowodanowych bez cukru (np. czarna porzeczka 100%) lub z owocami niskowęglowodanowymi wliczając każdy dodatek do proporcji BTW! ?

Smacznego! ?

BTW całości bez cukru i słodzików z truskawkami: 475 g, 1061 kcal, B 33g, T 98 g, W 9,5 g. W 100g: 223 kcal, B 7g, T 21 g, W 2 g.

Jeden komentarz

  1. Super te przepisy..Kiedys bylam na diecie optymalnej i bylo super..Potem wyjechalam za granice i sie posypala dieta..Ale na optymalnej bylam szvzupla jak.nigdy i.mialam nadmiar energii..Teraz wracam moze lekko w innej formie diety..malo wegli wiecej tluszczu..cos w stylu lchf , lutz itp..Mam nadmiar kg i.to mnie motywuje..Duza ilosc wegli nie uest dla mnie..robie si3 ospala wzdeta..itp

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *