KETO NALEŚNIKI BOUNTY BEZ GLUTENU I LAKTOZY (keto, LCHF, optymalne, paleo, bez glutenu i laktozy)

AleksandraLCHF

Jedno z ulubionych śniadań w moim domu, czyli naleśniki. Co rusz powstają ich nowe wersje w zależności od tego co mam pod ręką i na co mamy ochotę. Tym razem dzielę się z Wami przepisem na naleśniki bez glutenu i laktozy. Nazwaliśmy je Bounty ponieważ łączą smaki kokosa i czekolady. Musicie ich spróbować bo są przepyszne! ?

Składniki na naleśniki (ok 8 szt.) :

  • 10 jajek średniej wielkości
  • 100 g mleczka kokosowego (ketoza, adaptacja, paleo, dieta bez laktozy)
  • wanilia do smaku
  • tłuszcz do smażenia (masło klarowane, olej kokosowy lub smalec)

Składniki na farsz:

  • 400 g śmietanki kokosowej
  • 100 g wiórków kokosowych bez siarki i cukru
  • łyżeczka sproszkowanej wanilii
  • opcjonalnie do smaku stewia lub ksylitol (keto, LCHF)

Polewa czekoladowa:

  • 30 g oleju kokosowego
  • 10 g kakao
  • opcjonalnie do smaku stewia lub ksylitol (keto, LCHF)

 

Jajka, mleko kokosowe oraz wanilię zmiksować na jednolitą, rzadką masę.

Na rozgrzaną, lekko natłuszczoną patelnię wlać porcję ciasta naleśnikowego rozprowadzając po całej powierzchni tworząc cienki placek.

Przewracać na drugą stronę gdy widać, że ciasto jest ścięte.

Przygotować farsz mieszając dokładnie wszystkie składniki tzn. śmietankę, wiórki kokosowe, wanilię oraz opcjonalnie słodzik lub ksylitol.

Olej kokosowy rozpuścić. Dodać kakao i opcjonalnie słodzik lub cukier.

Naleśniki wypełnić gotowym farszem i zwinąć w rulon bądź kieszonkę.

Całość polać polewą czekoladową.

Smacznego!

BTW całości: 1140 g, 1603 kcal, B 81,5 g, W 9 g, T 135 g.

W 100 g: 141 kcal, B 7g, W 1g, T 12g.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *