Diety Odżywianie Zdrowe Przepisy

KETO NALEŚNIKI BOUNTY BEZ GLUTENU I LAKTOZY (keto, LCHF, optymalne, paleo, bez glutenu i laktozy)

Jedno z ulubionych śniadań w moim domu, czyli naleśniki. Co rusz powstają ich nowe wersje w zależności od tego co mam pod ręką i na co mamy ochotę. Tym razem dzielę się z Wami przepisem na naleśniki bez glutenu i laktozy. Nazwaliśmy je Bounty ponieważ łączą smaki kokosa i czekolady. Musicie ich spróbować bo są przepyszne! ?

Składniki na naleśniki (ok 8 szt.) :

  • 10 jajek średniej wielkości
  • 100 g mleczka kokosowego (ketoza, adaptacja, paleo, dieta bez laktozy)
  • wanilia do smaku
  • tłuszcz do smażenia (masło klarowane, olej kokosowy lub smalec)

Składniki na farsz:

  • 400 g śmietanki kokosowej
  • 100 g wiórków kokosowych bez siarki i cukru
  • łyżeczka sproszkowanej wanilii
  • opcjonalnie do smaku stewia lub ksylitol (keto, LCHF)

Polewa czekoladowa:

  • 30 g oleju kokosowego
  • 10 g kakao
  • opcjonalnie do smaku stewia lub ksylitol (keto, LCHF)

 

Jajka, mleko kokosowe oraz wanilię zmiksować na jednolitą, rzadką masę.

Na rozgrzaną, lekko natłuszczoną patelnię wlać porcję ciasta naleśnikowego rozprowadzając po całej powierzchni tworząc cienki placek.

Przewracać na drugą stronę gdy widać, że ciasto jest ścięte.

Przygotować farsz mieszając dokładnie wszystkie składniki tzn. śmietankę, wiórki kokosowe, wanilię oraz opcjonalnie słodzik lub ksylitol.

Olej kokosowy rozpuścić. Dodać kakao i opcjonalnie słodzik lub cukier.

Naleśniki wypełnić gotowym farszem i zwinąć w rulon bądź kieszonkę.

Całość polać polewą czekoladową.

Smacznego!

BTW całości: 1140 g, 1603 kcal, B 81,5 g, W 9 g, T 135 g.

W 100 g: 141 kcal, B 7g, W 1g, T 12g.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad