Badania suplementów Ciekawostki treningowe Plotki suplementacyjne Suplementacja Suplementacja podczas odchudzania Suplementy diety

Kazeina micelarna – jak działa?

Wśród osób trenujących siłowo kazeina jest z pewnością bardzo dobrze znana, bo obok serwatki stanowią jedną z najbardziej popularnych odżywek proteinowych. To białko pochodzenia mlecznego, które w bardzo dużej ilości występuje w nabiale. W swojej budowie posiada między innymi Alfa-kazeinę, beta- kazeinę, kappa- kazeinę i gamma-kazeinę.

Czysta postać kazieny pozyskiwania jest z mleka i dodawana do odżywek i różnego rodzaju suplementów diety. To właśnie ona stanowi około 80% protein jakie zawarte są w mleku. Dostarcza organizmowi aminokwasy egzogenne, które są niezwykle cenne, a których organizm nie jest w stanie sam wyprodukować.

Działanie kazeiny

Kazeina jest białkiem, a więc buduje ona mięśnie, gdyż przyczynia się do procesu syntezy hemoglobiny oraz białek osocza krwi. Co więcej, to właśnie to białko zmniejsza rozpad masy mięśniowej, a więc wykazuje właściwości antykataboliczne. Zaleca się jej stosowanie przede wszystkim w procesie redukcji tkanki tłuszczowej, aby nie dopuścić jednocześnie do zmniejszenia masy mięśniowej. Dzięki temu białku osoba je zażywająca nie ma uczucia głodu, przez co nie podjada między posiłkami. Kazeina jest źródłem wapnia i fosforu, które przyczyniają do mocnych kości i zębów. Kolejną zaletą stosowania tego białka jest jego wpływ na układ odpornościowy. Dzięki niemu zmniejsza się podatność na przeziębienia i wszelkiego rodzaju infekcje. Wykazuje właściwości przeciwzakrzepowe i antybakteryjne. Kazeina sprawdza się w procesie odchudzania, gdyż hamuje aktywność tych obszarów mózgu, które odpowiedzialne są za apetyt. Białko takie cechuje się wysoką wartością biologiczną, ma długi czas wchłaniania i wysoką zawartość glutaminy.  Kazeina to bardzo dobre rozwiązanie, którego w suplementacji sportowców na pewno nie powinno zabraknąć.

Dla kogo kazeina?

Z całą pewnością kazeina jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla tych wszystkich osób, które trenują, ale które nie mają czasu na przygotowanie pełnowartościowych posiłków po wykonanym treningu. Ten suplement dostarcza odpowiednią ilość białka każdemu trenującemu. Co więcej, sprawdza się u osób szczupłych, które mimo diet nie mogą zwiększyć masy ciała. Jest to dobre rozwiązanie dla osób, które nie tolerują laktozy i które są na diecie hiperkalorycznej, chcąc spożywać więcej protein, ale bez obciążania układu pokarmowego.

Dawkowanie kazeiny

Kazeina sprawdza się w dwóch przypadkach: u osób trenujących i u osób walczących z nadwagą. Dzienna dawka kazeiny wynosi od 0,8- 2,2 g na kilogram masy ciała. To, ile przyjmujemy w dużej mierze zależne jest do tego, jaki uprawiamy rodzaj aktywności fizycznej. Kazeina jest suplementem, którego nie stosuje się po treningu, ale spożywa w ciągu dnia.

O autorze

Sylwia Lelonek

Zawodowo i hobbystycznie zajmuje się dietetyką. W wolnym czasie trenuje i podróżuje. Wiedzę czepie ze szkoleń, książek, najnowszych badań i merytorycznych dyskusji.

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad