Ciekawostki kulinarne Odchudzanie Odżywianie Suplementy diety

JAK POZBYĆ SIĘ OCHOTY NA SŁODKIE!???

11163936_428630937305663_992623532525166022_n

Ciągle masz ochotę na coś słodkiego? Jesteś najedzony, ale jeszcze szukasz, co by tu zjeść? Cukier uzależnia i trzeba to sobie uświadomić. Odwyk od tego białego zabójcy może okazać się zbawienny dla zdrowia jak również i dla sylwetki. Trudno jest odstawić słodycze, jednak po jakimś czasie DA SIĘ od nich odzwyczaić do tego stopnia, że batoniki przy kasie w supermarkecie już wcale a wcale nie kuszą. Oto kilka sposobów na ograniczenie tych nagłych przypływów miłości do słodkości.

-W jadłospisie muszą znajdować się pełnoziarniste węglowodany takie jak: zboża, warzywa i rośliny strączkowe. Warto je długo przeżuwać, aby poczuć ich słodki smak.

-Włącz do swojej diety kiełki i skiełkowane ziarna. Pokarmy te bogate są w wiele cennych minerałów i witamin, które pomogą zahamować apetyt na słodkości.

-Czytaj etykiety! Cukier kryje się pod różnymi nazwami: sacharoza, syrop glukozowo-fruktozowy i inne substancje słodzące. Znajduje się on w praktycznie wszystkich przetworzonych produktach, np.: w płatkach śniadaniowych, pieczywie białym, zupkach, sosach, wędlinach, jogurtach owocowych!

-Jadaj słodkie warzywa (buraki, karczochy, dynie, słodkie ziemniaki, pasternaki, marchewki) i pić soki z nich świeżo wyciskane soki.

-Wypij szklankę wody. Często mylimy odwodnienie z głodem. Przy niewielkim odwodnieniu czujemy się jakbyśmy byli głodni. Zanim sięgniesz po przekąskę, wypij szklankę wody- tak dla pewności.

-Ochotę na cukier hamują algi (chlorella, spirulina). Są źródłem białka, które pomaga szybko wyregulować poziom glukozy we krwi. Dobrze jest je jadać jako dodatki do surówek i zup.

-Unikaj żywności typu „light” lub o zmniejszonej zawartości tłuszczu. Jeżeli producent ujmuje z produktu tłuszcz, musi go czymś zastąpić. Zazwyczaj jest to cukier. Co więcej, napoje light, napędzają apetyt.

-Staraj się jak częściej jadać posiłki w domu, aby uniknąć spożywania cukru dodawanego w restauracjach i barach.

-Jedz regularnie. Pozostawienie długich przerw pomiędzy posiłkami powoduje obniżenie poziomu cukru we krwi i wzmożony apetyt na coś słodkiego. Rozregulowany zegar żywieniowy zaburza rytm przemiany materii i może przyprawić nas o dodatkowe kilogramy.

- Ćwicz! Wysiłek fizyczny wywołuje wydzielanie hormonów hamujących apetyt i przyspieszających przemiany tłuszczowe, hamuje też odczuwanie łaknienia. Przy ćwiczeniach wzrasta temperatura ciała i jeść się po prostu nie chce. Takie właściwości ma też serotonina – hormon szczęścia, który wydziela się podczas treningów, a także po zjedzeniu czekolady. Które źródło szczęścia wybierasz?

Osoby jedzące w nadmiarze wszelkiego rodzaju cukry proste powinny eliminować je z diety stopniowo. W innym wypadku mogą pojawić się objawy takie jak zmęczenie, rozdrażnienie, niepokój, depresja.
Mimo to zalecam pokonać to „uzależnienie”, ponieważ każdy kto to zrobi, poczuje się lepiej zarówno fizycznie jak i psychicznie! Reasumując? Jedz mniej cukru! Jesteś już wystarczająco słodka 🙂
Sandra Dominiuk Trener Personalny

O autorze

Sandra Dominiuk

Sandra Dominiuk

Od księgowej do Trenera Personalnego? TAK! Od zawsze mówiłam o sobie: księgowa z zawodu, lecz sportowiec z zamiłowania. Do godziny 16 siedząc w biurze byłam niespełniona, nieszczęśliwa, a gdy mogłam już wkroczyć na salę do treningu siłowego zaczynałam czuć,że żyję! Po wielu latach walki z samą Sobą, walki rozumu z sercem, postanowiłam zaryzykować i zmienić całkowicie Swoje życie :) Szalone? Może. Ale czuję, że żyję! Podjęłam decyzję o oddaniu się w pełni temu co tak bardzo kocham - treningu siłowemu i zarażeniu miłością do hantli jak największej ilości Kobietek. Moim celem jest rozpowszechnienie wśród płci pięknej tego cudownego sportu, gdyż trening siłowy to lekarstwo na wszystkie bolączki z naszymi figurami ale i doskonały nauczyciel samozaparcia, cierpliwości, wiary w Siebie i własne siły! Babeczki! Stwórzmy nację wysportowanych, silnych, pewnych siebie, seksownych Fighterek! Podpowiadam, motywuję, wyjaśniam :)

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad