FRYTKI Z FASOLKI SZPARAGOWEJ (keto, LCHF, optymalne, paleo, niskowęglowodanowe)

AleksandraLCHF

Jako, że trwa sezon na fasolkę szparagową zachęcam do tego by jak najczęściej gościła na Waszych talerzach ponieważ poza walorami smakowymi jest niskowęglowodanowa i zawiera zaledwie 6 g węglowodanów na 100 g. Tym razem coś dla tych, którzy tęsknią za frytkami a będąc na LCHF wyeliminowali ziemniaki, które z kolei w 100 g zawierają 17 g węglowodanów. Zamienników frytek ziemniaczanych jest mnóstwo i sama próbowałam już zastąpić je dynią, kalarepką czy marchewką jednak najbardziej smakują nam te z fasolki szparagowej a do tego są łudzaco podobne do tych z barów z fast foodami 😉

Składniki:

  • 200g żółtej fasolki szparagowej
  • sól
  • tłuszcz do smażenia (smalec, olej kokosowy, masło klarowane)

Fasolkę umyć i obciąć końce.

Fasolkę wrzucić na osolony wrzątek i gotować przez 4-5 minut.

Podgotowaną fasolkę osuszyć ręcznikiem papierowym a następnie smażyć na rozgrzanym tłuszczu do momentu uzyskania złocistego koloru.

Frytki znakomicie sprawdzają się jako samodzielnie danie z rożnego rodzaju sosami, ketchupem, jak i jako dodatek do mięs czy ryb ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *