Suplementacja Suplementy diety

Czy jabłczan magnezu okaże się dla ciebie odpowiedni?

W dzisiejszym świecie przetworzonego jedzenia i fast foodów, dieta każdego z nas pozbawiona jest odpowiedniej zawartości magnezu. Mikroflora, pasożyty i drożdżaki pochłaniają magnez sprawiając, że bardzo łatwo doprowadzić do niedoborów tego niezwykle ważnego minerału. Biorąc pod uwagę wszystkich konsumentów magnezu obecnych w twoim organizmie, musisz walczyć o wykorzystanie każdej najmniejszej cząstki magnezu. Jeśli w twoim organizmie znajduje się wiele bakterii możesz przegrać walkę w wykorzystaniu magnezu, który udaje ci się dostarczyć wraz z jedzeniem, a to może zagrażać twojemu zdrowiu.

Jednym ze sposobów aby przeważyć szalę na twoją korzyść jest zażywanie dobrego suplementu magnezowego. Pewne rodzaje magnezu są lepiej wchłaniane niż inne, a więc ważne jest aby wybrać odpowiedni typ magnezu dla uzyskania najlepszych korzyści dla twojego zdrowia.

Najczęściej spotykane formy magnezu to:

  • Jabłczan magnezu
  • Glicynian magnezu
  • Taurynian magnezu
  • Treonian magnezu
  • Cytrynian magnezu

Ten artykuł skupia się na jabłczanie magnezu. Pomożemy ci lepiej zrozumieć czym jest ta forma magnezu i w jaki sposób może korzystnie wpłynąć na twój organizm i zdrowie.

ROZPOZNANIE NIEDOBORU MAGNEZU

Istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na poziom magnezu w twoim organizmie i spowodować niedobory. Zdarza się, że niedobory wynikają z choroby i są tylko tymczasowe. Poniższe przyczyny wskażą ci, na co zwrócić uwagę jeśli chodzi o twoje zdrowie.

Potencjalne przyczyny:

  • Choroby nerek
  • Wysoki poziom hormonów tarczycy
  • Zespół jelita drażliwego
  • Wrzodziejące zapalenie okrężnicy
  • Cukrzyca
  • Zapalenie trzustki
  • Zażywanie zbyt dużej ilości środków moczopędnych
  • Nadmierna potliwość
  • Spożywanie zbyt dużo napojów gazowanych, kawy i alkoholu
  • Używanie zbyt dużo soli
  • Obfite miesiączki
  • Nadmierny stres

Te wszystkie czynniki mogą doprowadzić do niedoboru magnezu. Jeśli odczuwasz którykolwiek z objawów wymienionych poniżej, powinieneś skontaktować się z lekarzem w celu przedyskutowania swojego zapotrzebowania na magnez.

  • Łatwo wpadasz w irytację
  • Czujesz się niespokojny i zdenerwowany
  • Twój sen jest trudny i przerywany
  • Bezsenność
  • Nudności i wymioty
  • Niskie ciśnienie krwi
  • Słaby wzrost paznokci
  • Drgawki

CZYM JEST JABŁCZAN MAGNEZU?

Jabłczan magnezu to połączenie kwasu jabłkowego i magnezu. Jabłczan magnezu pomaga naszemu organizmowi w produkcji energii podczas tlenowej i beztlenowej aktywności. Jest on niezwykle ważny dla zdrowia nerek, serca i kości. Ten suplement może przynieść cały szereg korzyści, które poprawią twoje zdrowie.

Magnez występuje w wielu różnych suplementach, w jedzeniu i naturalnych produktach. Magnez jest odpowiedzialny za nadzorowanie i zapewnienie poprawnej pracy ponad 300 procesów enzymatycznych. Część z nich wymieniliśmy poniżej: Magnesium Malate 625mg

  • Pomaga w procesie tworzenia kości
  • Reguluje ciśnienie krwi
  • Zapewnia zdrowe funkcjonowanie nerwów
  • Reguluje syntezę białka
  • Wspiera naprawę i syntezę RNA i DNA
  • Pomaga w produkcji antyoksydantów
  • Pomaga organizmowi wykorzystać wapń i magnez.

To tylko kilka najważniejszych funkcji, jakie magnez pełni w organizmie. Biorąc pod uwagę te wszystkie procesy, za które magnez jest odpowiedzialny, bardzo łatwo zrozumieć, dlaczego niedobór magnezu może spowodować tak wiele problemów.

Większość ludzi posiada około 25 gramów magnezu w organizmie przez cały czas. Większość tych zasobów magnezu znajduje się w tkankach miękkich, takich jak chrząstki oraz w kościach. To pozostawia zaledwie 1% w krwiobiegu. Taka mała ilość, która zostaje jest zużywana w tych wszystkich procesach enzymatycznych i komórkowych, a więc nawet malutki spadek może pociągać za sobą poważne konsekwencje, które mogą doprowadzić do wielu problemów zdrowotnych, jeśli nie zareagujemy od razu. Zalecane dzienne spożycie magnezu wynosi 310 mg dla kobiet i 400 mg dla mężczyzn. Jest to najmniejsza dawka magnezu z którą organizm może wciąż poprawnie funkcjonować.

Zażywanie dobrego suplementu z jabłczanem magnezu zapewnia, że poziom magnezu nie spadnie poniżej tych rekomendowanych granic.

JAK DZIAŁA JABŁCZAN MAGENZU?

Wiele badań klinicznych wykazało, że połączenie kwasu jabłkowego i magnezu zarówno pobudza komórki mięśniowe jak również je koi. Większość komórek w organizmie zawiera kwas jabłkowy, kwas pochodzący z owoców, który jest całkowicie naturalny i stanowi bardzo ważną część wielu enzymów, które z kolei są niezbędne do produkcji energii i syntezy ATP. To właśnie dlatego przy niedoborach magnezu możesz czuć się cały czas zmęczony.

KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZAŻYWANIA JABŁCZANU MAGENZU

Korzyści wynikających z zażywania jabłczan magnezu jest wiele, pod warunkiem, że twój suplement jest dobrej jakości. Poniżej wymieniliśmy kilka zalet które zauważysz, kiedy upewnisz się, że poziom magnezu w twoim organizmie jest poprawny:

  • Wiąże metale ciężkie i eliminuje szkody
  • Nadaje skórze młody wygląd
  • Poprawia ogólną sprawność mięśni
  • Reguluje ciśnienie krwi
  • Zapewnia poprawne funkcjonowanie nerwów
  • Promuje produkcję śliny (kontroluje bakterie jamy ustnej)
  • Produkuje energię i pozwala zachować zdrowy poziom energii
  • Niweluje objawy związane ze zgagą
  • Może przynieść ulgę w zaparciach
  • Leczy klasterowy ból głowy
  • Leczy migrenowe bóle głowy
  • Podnosi poziom cholesterolu HDL
  • Obniża poziom cholesterolu LDL
  • Utrzymuje zdrowie kości
  • Kontroluje kwas żołądkowy
  • Wspiera zdrowie jelit poprzez wpływ na układ pokarmowy.

Te wszystkie korzyści i wiele więcej wyraźnie pokazuje jak ważne jest aby zapewnić swojemu organizmowi odpowiednią podaż magnezu. Magnez możemy znaleźć w wielu produktach, takich jak pełne ziarna, warzywa, czy orzechy, ale w świetle faktu, że większość ludzi nie odżywia się prawidłowo, nie warto liczyć na dostarczenie odpowiednich ilości z jedzeniem.

Bardzo ważne jest aby nie doprowadzić do niedoboru magnezu, ale przedawkowanie go również nie jest korzystne. Nie powinno się zażywać więcej niż 350 mg jabłczanu magnezu dziennie. Zażycie większych ilości niż zalecane może doprowadzić do dezorientacji, obniżonego ciśnienia krwi, a w poważniejszych przypadkach może nawet spowodować śmierć.

OPTYMALNY POZIOM MAGNEZU

Odpowiedni poziom magnezu w organizmie jest niezbędny dla zdrowia organizmu. Podczas gdy zbyt mała ilość nie jest dobra, ważne by umieć rozpoznać objawy przedawkowana magnezu, a są to:

  • Nadmierne oddawanie moczu
  • Zmęczenie
  • Biegunka

Przypadkowe przedawkowanie magnezu jest mało prawdopodobne. Ten suplement jest bardzo bezpieczny i nie powoduje prawie żadnych skutków ubocznych jeśli jest poprawnie zażywany. Z pewnością nie uda ci się dostarczyć takiej ilości z jedzeniem, zatem ważne jest by monitorować jak dużo suplementu zażywasz i nie przekraczać zalecanej dziennej porcji.

BIODOSTĘPNOŚĆ MAGNEZU

Istnieje wiele różnych form magnezu. Różne formy tego ważnego minerału mogą być obecne pod rozmaitymi postaciami. Poszczególne rodzaje magnezu pomogą ci zaspokoić rozliczne potrzeby twojego organizmu. Każdy rodzaj magnezu specjalizuje się w innej dziedzinie. Jednym z czynników, na który musisz zwrócić uwagę to biodostępność formy magnezu, której kupno rozważasz.

Biodostępność, to zdolność organizmu do wykorzystania suplementu, którego używasz. Powodem, dla którego powinieneś zażywać suplementy z jabłczanem magnezu, a nie po prostu liczyć na dostarczenie tego minerału z jedzeniem jest to, że kiedy zjadasz produkty zawierające magnez, organizm wcale nie ma do niego dostępu. Jeśli natomiast weźmiesz 1 gram magnezu w formie suplementu, twój organizm będzie miał dostęp do całego 1 grama zamiast walczyć o malutką ilość dostarczaną z jedzeniem.

EFEKTY UBOCZNE JABŁCZANU MAGNEZU

Suplementy z jabłczanem magnezu wykazują bardzo małą częstotliwość występowania skutków ubocznych w przypadku niemal wszystkich zażywających go osób. Jeśli masz problemy z nerkami, mogą one mieć trudności z pozbyciem się nadmiaru magnezu, którego twój organizm nie potrzebuje. Takie osoby prawie zawsze znajdują się pod opieką lekarza.

Zdrowe nerki przefiltrują nadmiar magnezu i doprowadzą do wydalenia go z moczem. Jeśli zażyjesz zbyt dużo magnezu, możesz doświadczyć biegunki. Jest to naturalna odpowiedź organizmu i nie ma się czym martwić, chyba że objawy biegunki nie będą ustępować. Możesz również czuć się bardzo zmęczony kiedy dostarczysz organizmowi zbyt dużą dawkę magnezu.

INTERAKCJE Z LEKAMI

Istnieją pewne lekarstwa, z którymi magnez może wchodzić w szkodliwe interakcje. Te leki to antybiotyki, środki moczopędne, hormonalna terapia zastępcza, insulina i leki alkalizujące. Jeśli zażywasz jakikolwiek z tych środków, będziesz musiał się skontaktować z lekarzem, aby sprawdzić, jak najlepiej wprowadzić suplementację magnezu do twojego dziennego planu. Najczęściej magnez wpływa na wchłanianie tych lekarstw, dlatego tak ważne jest aby skonsultować to z lekarzem.

Jeśli zażywasz antybiotyki, suplementy z magnezem mogą obniżyć wchłanianie niektórych z nich, takich jak chinolon, nitrofurantoina i tetracyklina. W przypadku zażywania tych antybiotyków, twój suplement magnezowy powinien zostać zażyty 2 godziny po zażyciu lekarstwa lub jedną godzinę przed aby uniknąć interakcji. Przykładowe antybiotyki z chinolonem lub tetracykliną to: Cipro, Minocin, Avelox, Sumycin i inne.

Problemy również mogą powstać dla osób, które zażywają blokery kanałów wapniowych i leki na ciśnienie krwi. Magnez może spowodować niekorzystne skutki, takie jak zatrzymanie płynów zawroty głowy czy nudności, które mogą być spowodowane w przypadku zażywania blokerów kanałów wapniowych. Niektóre przykłady tych blokerów to: Cardizem, Calan, Norvasc i Plendil.

Inne leki, które mogą wymagać pewnych modyfikacji w dawkowaniu magnezu to leki na cukrzycę, diuretyki pętlowe, hormonalna terapia zastępcza oraz fluorochinolony. W przypadku zażywania diuretyków, poziom magnezu może zostać obniżony, a więc lekarz może zalecić dodatkowe dawki magnezu, aby wyrównać niedobory.

Jeśli zażywasz fluorochinolony, powinieneś brać je co najmniej 4 godziny przed przyjęciem magnezu.

W czasie menopauzy, poziom magnezu może spadać, ale hormonalna terapia zastępcza może zapobiec utratom magnezu, co może wpłynąć na ilość i potrzebę suplementacji.

W przypadku zażywania jakichkolwiek leków, na przykład tych wymienionych powyżej, niezbędna jest konsultacja z lekarzem aby uniknąć doprowadzenia do niedoborów lub przedawkowania.

PO CO ZAŻYWAĆ MAGNEZ?

Istnieje wiele schorzeń, do leczenia których wykorzystywany jest magnez. Spójrz na poniższą listę i sprawdź, czy możesz wykorzystać magnez w swoim życiu:

  1. Astma – badania pokazują, że niski poziom magnezu związany jest z astmą.
  2. Depresja – poziom magnezu wykraczający poza poprawne granice obniża poziom serotoniny. Badania wykazały, że antydepresanty podnoszą poziom magnezu w mózgu. Jedno z badań wykazało nawet, że magnez był tak samo skuteczny w leczeniu depresji u osób z cukrzycą, co antydepresanty.
  3. Cukrzyca – osoby cierpiące na cukrzycę typu 2 w wielu przypadkach mają niskie poziomy magnezu. Badanie kliniczne, które zostało przeprowadzone na ponad 2000 osobach pokazało, że większa podaż magnezu mogła zapobiec zachorowaniu na cukrzycę.
  4. Fibromialgia – istnieją pewne badania, które we wstępnych wynikach pokazały, że jabłczan magnezu pomógł osobom z fibromialgią zmniejszając odczuwanie wrażliwości i bólu, kiedy zażywano go co najmniej dwa miesiące.
  5. Wysokie ciśnienie krwi – rozległe badanie kliniczne wykazało, że większe dawki magnezu mogą obniżyć wysokie ciśnienie krwi u kobiet.
  6. Migrenowe bóle głowy – zażywanie wysokiej jakości suplementu magnezowego może zapobiegać migrenowym bólom głowy. Inne efekty to skrócenie czasu trwania migreny i mniejsza ilość leków, jakie należy zażyć aby odczuć ulgę.
  7. Osteoporoza magnez jest jednym z minerałów, które są bardzo ważne w profilaktyce osteoporozy. Możesz zapobiec tej chorobie poprzez zażywanie dużych ilości magnezu, witaminy D i wapnia.
  8. Stan przedrzucawkowy – jest to stan który dotyka kobiety w ciąży w trzecim trymestrze. Magnez podany kobiecie w ciąży zapobiega drgawkom i innym problemom związanym z tą przypadłością. Siarczan magnezu również podaje się kobietom w ciąży, które są zagrożone przedwczesnym porodem.
  9. Zespół napięcia przedmiesiączkowego – przeprowadzono pewne badania, które pokazują, że suplementy magnezowe mogą pomóc złagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego, takie jak wzdęcia, bezsenność, przyrost wagi, wrażliwość piersi i puchnięcie nóg.
  10. Syndrom niespokojnych nóg – znany jako RLS. Udowodniono, że magnez pomaga w bezsenności spowodowanej przez RLS. Jest to zaburzenie, które powoduje niekomfortowe odczucia w nogach, takie jak szarpanie czy drganie. Te objawy pogarszają się podczas siedzenia i leżenia.
  11. Rak jelita grubego – przeprowadzono kilka wstępnych badań, które dowodzą, że wyższe poziomy magnezu dostarczane z dietą są związane z mniejszą szansą zachorowania na raka jelita grubego. Jest to nowy obszar badań, ale naukowcy twierdzą, że produkty bogate w magnez mogą stać się nową metodą zapobiegania raka jelita grubego.
  12. Utrata słuchu w wyniku hałasu – istnieją pewne dowody sugerujące, że włączenie suplementów z magnezem do diety może zapobiegać tymczasowej lub trwałej utracie słuchu w wyniku działania hałasu.
  13. Niewydolność serca i arytmia – magnez jest ważnym elementem zdrowego serca. Badania pokazują możliwe powiązanie pomiędzy niższym ryzykiem chorób serca u mężczyzn i wyższym spożyciem magnezu. U kobiet wykazano niższe ryzyko nagłego ataku serca w przypadku zażywania wyższych poziomów magnezu z dietą. Magnez może pomóc utrzymać normalny rytm serca. Czasami nawet lekarze podają magnez poprzez wlew dożylny aby obniżyć ryzyko nieregularnego tętna czy migotania przedsionków. Wyniki tych badań są tak obiecujące, że lekarze mogą wybrać magnez jako wsparcie leczenia. Magnez, na pewnym poziomie, działa w ścisłym powiązaniu z wapniem, aby zapewnić poprawną pracę serca. Jeśli miałeś kiedyś problemy z sercem, porozmawiaj z lekarzem o suplementacji magnezem. Specjalista zadecyduje, czy suplement magnezowy jest odpowiednim dodatkiem do twojej terapii. Nie powinieneś zażywać magnezu bez nadzoru, jeśli twój stan jest poważny.

WNIOSKI

Magnez jest jednym z najistotniejszych składników odżywczych dla zdrowia ludzkiego organizmu. Niewystarczająca podaż magnezu może spowodować poważne problemy zdrowotne, a więc koniecznie upewnij się, że dostarczasz swojemu organizmowi tyle, ile potrzebuje. Magnez jest bardzo bezpiecznym związkiem niepowodującym prawie żadnych skutków ubocznych i może być ważną częścią leczenia cukrzycy, zawału, depresji i innych schorzeń. Ponieważ niedobór magnezu jest tak powszechny, możesz wiele zyskać zażywając dobry suplement z jabłczanem magnezu. Jeśli szukasz suplementu dobrej jakości, musisz rozważyć kilka aspektów, aby upewnić się, że dany suplement jest dobrej jakości i pochodzi od renomowanego producenta.

Magnez nie jest drogim produktem, ale skonsultuj się z lekarzem przed włączeniem go do suplementacji w celu upewnienia się, że na pewno wybrałeś odpowiedni i że zażywasz właściwe ilości aby uzyskać najlepsze korzyści i uniknąć przedawkowania.

Biorąc pod uwagę wszystkie procesy w organizmie, w których magnez pomaga, można łatwo zauważyć dlaczego zażywanie dobrej jakości suplementu jest tak ważne, jeśli nie dostarczasz wystarczających ilości wraz z jedzeniem. Niestety, w diecie większości ludzi brakuje odpowiednich składników odżywczych.

ŹRÓDŁA:

 

O autorze

Ela

› Zobacz wszystkie artykuły

1 komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad