Diety Odżywianie Zdrowe Przepisy

CIASTO CZEKOLADOWE Z AWOKADO (keto, LCHF, paleo)

Ciasto czekoladowe z awokado to zdrowy zamiennik deseru idealny nie tylko dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu, laktozy i jajek. Orzechowa tarta wypełniona aksamitnym musem skradnie serce miłośników czekolady. Do tego bardzo szybka i prosta w wykonaniu a na dodatek nie wymaga pieczenia, więc nie ma ryzyka zakalca czy przypalenia.

 

Składniki na ciasto czekoladowe z awokado

Składniki na ciasto (forma 22 cm):

  • 200 g mąki migdałowej lub zmielonych ulubionych orzechów i migdałów
  • 60 g oleju kokosowego (keto, LCHF, paleo, bez laktozy)  lub masła klarowanego (keto, LCHF, optymalna)
  • 20 g kakao 100%
  • opcjonalnie słodzik np. ksylitol, erytrytol lub stewia itp. do smaku ( u mnie 10 g erytrolu)
Składniki na masę czekoladową:
  • 4-6 dojrzałych awokado (ok 700 g wydrążonego miąższu)
  • 50 g kakao
  • 40 g oleju kokosowego
  • opcjonalnie słodzik np. ksylitol, erytrytol lub stewia itp. do smaku (u mnie 60 g erytrolu)
  • ziarenka z 1 laski wanilii lub wanilia mielona
  • szczypta soli

Mąkę lub uprzednio zmielone migdały i orzechy wymieszać z kakao i opcjonalnie słodzikiem (sugeruję zmielić słodzik na puder).

Masło klarowane lub olej kokosowy rozpuścić a następnie dodać do miski z mąką migdałową/orzechową.

Całość wymieszać do uzyskania ciasta, którym należy wyłożyć spód formy lub tortownicy.

Formę z ciastem wstawić do lodówki by stwardniało.

Awokado przekroić na pół, wyjąć pestkę i wydrążyć miąższ łyżeczką.

Olej kokosowy rozpuścić i lekko przestudzić.

Awokado, olej, kakao, wanilię i opcjonalnie słodzik zblendować na gładką masę.

Krem wyłożyć na schłodzona tartę i ponownie wstawić do lodówki na kilka godzin lub na całą noc.

Ciasto czekoladowe z kremem z awokado można posypać płatkami migdałów, kawałkami orzechów lub wiórkami kokosowymi.

Smacznego!

BTW całości z podaną ilością słodzika bez dodatków na wierzchu: 940 g, 2246 kcal, B 30 g, T 210 g, W 72 g (w tym 50 g to błonnik z awokado). W 100 g: 239 kcal, B 3 g, T 22 g, W 8 g ( w tym 5 g błonnika z awokado)

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad