ciasto czekoladowe bez mąki
Diety Odżywianie Zdrowe Przepisy

CIASTO CZEKOLADOWE BEZ MĄKI

Kolejny przepis dla tych, którzy czasem lubią zjeść jakiś keto deser choć jedząc tłuste i bogate odżywczo posiłki ochota na słodkości jest dużo mniejsza a nawet znika tak jak u mnie. Dzisiaj dzielę się z Wami przepisem na ciasto czekoladowe, składające się tylko z czekolady, jajek i tłuszczu. Smaczne, proste i intensywnie czekoladowe. Idealne  dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu i laktozy.
ciasto czekoladowe bez mąki

Składniki:

  • 250 g gorzkiej czekolady min 80%
  • 150 g oleju kokosowego (keto, paleo, LCHF, bez laktozy) lub masła (opty, keto, LCHF)
  • 5 jajek
  • 1 szczypta soli
  • 1 łyżeczka wanilii
  • 200 g mleka kokosowego (keto, paleo, LCHF, bez laktozy) lub śmietany 36% (laktoza!)

Piekarnik rozgrzać do 160° C.

Tortownicę o ok 20-22 cm średnicy wyłożyć na dnie papierem do pieczenia a boki posmarować tłuszczem.

Czekoladę i olej kokosowy/masło roztopić w kąpieli wodnej lub w garnuszku często mieszając i pilnując żeby się nie przypaliły. Następnie odstawić do przestudzenia.

Rozdzielić białka od żółtek.

Białka ubić z odrobiną soli na sztywną pianę.

W drugiej misce ubić żółtka z wanilią do momentu aż masa będzie gładka.

Rozpuszczoną masę czekoladową wlać do żółtek ciągle mieszając i dobrze wymieszać.

Następnie całość wlać do białek i delikatnie ale dokładnie wymieszać.

Ciasto przelać do formy i stawić do piekarnika na 15-20 minut.

Można sprawdzić czy jest gotowe patyczkiem, ale nie będzie to wiarygodny test ponieważ ciasto ma być wilgotne 😉

Ciasto najlepiej smakuje na zimno lub letnie z bitą śmietaną, serkiem mascarpone, owocami lub dżemem.

Ciasto można zatem przekroić wzdłuż jak biszkopt i przełożyć bitą śmietaną kokosową lub zwykłą albo serkiem mascarpone, pamiętając że w zależności od dodatków zmieni się BTW ciasta.

Aby przygotować bitą śmietanę kokosową należy oddzielić stałą część od części płynnej. Następnie stałą część ubić w mikserze. Śmietanka jest gotowa, gdy pojawiają się na niej „smugi”, tak jak w przypadku tradycyjnej bitej śmietany.

Smacznego!

BTW całego ciasta (czekolada, olej kokosowy, jajka) bez bitej śmietany: 3142 kcal, waga 700g, B 62g, T 286g, W 57g. BTW 1 kawałka przyjmując 16 kawałków ok 45g: B 3,9g, T 17,9g, W 3,6g.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad