Diety Odżywianie Zdrowe Przepisy

CHLEB NISKOWĘGLOWODANOWY OOPSIES

Kolejny pomysł na niskowęglowodanowe śniadanie lub przekąskę. Tym razem zamiennik zwykłego chleba, którego wielu osobom brakuje na LCHF. Placki „oopsies” są przepyszne i bardzo sycące. Można z nich komponować kanapki z odpowiednimi dodatkami. Doskonałe także jako posiłek na wynos, pieczywo do hamburgerów czy hot dogów. Idealne nie tylko dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu.

Składniki na ok 6-8 placków:

  • 3 jajka
  • 100 g tłustego twarogu
  • szczypta soli morskiej
  • ½ łyżki mielonego siemienia lnianego lub łupon babki jajowatej
  • 1 łyżka ziaren słonecznika, sezamu lub innych, które lubicie w pieczywie
  • opcjonalnie ½ łyżeczki proszku do pieczenia bez glutenu (placki świetnie rosną również bez spulchniacza)

Oddzielić białka od żółtek.

Twaróg, żółtka i siemię lniane (babkę jajowatą) wymieszać na gładką masę np. za pomocą blendera. Chcąc uzyskać lepszy efekt chleba do gotowej masy  można dodać ziarna słonecznika, sezamu lub inne ulubione.

Do białek dodać szczyptę soli i ubić na bardzo sztywną pianę.

Masę twarogową delikatnie i dokładnie połączyć z pianą.

Na wyłożonej papierem do pieczenia blasze wykładać łyżką placki, zachowując między nimi odległość ponieważ urosną.

Piec w temperaturze 150° C przez około 25 minut do uzyskania złotego koloru.

Podawać z ulubionymi dodatkami tworząc przepyszne i sycące kanapki.

Smacznego!

BTW całości: 280g, 418 kcal, B 40 g, W 3 g, T 27 g. W 100 g: 150 kcal, B 14 g, W 1 g, T 10 g.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad