CHLEB NISKOWĘGLOWODANOWY OOPSIES

AleksandraLCHF
Kolejny pomysł na niskowęglowodanowe śniadanie lub przekąskę. Tym razem zamiennik zwykłego chleba, którego wielu osobom brakuje na LCHF. Placki „oopsies” są przepyszne i bardzo sycące. Można z nich komponować kanapki z odpowiednimi dodatkami. Doskonałe także jako posiłek na wynos, pieczywo do hamburgerów czy hot dogów. Idealne nie tylko dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF czy ketogenicznej, ale również dla alergików unikających glutenu.

Składniki na ok 6-8 placków:

  • 3 jajka
  • 100 g tłustego twarogu
  • szczypta soli morskiej
  • ½ łyżki mielonego siemienia lnianego lub łupon babki jajowatej
  • 1 łyżka ziaren słonecznika, sezamu lub innych, które lubicie w pieczywie
  • opcjonalnie ½ łyżeczki proszku do pieczenia bez glutenu (placki świetnie rosną również bez spulchniacza)

Oddzielić białka od żółtek.

Twaróg, żółtka i siemię lniane (babkę jajowatą) wymieszać na gładką masę np. za pomocą blendera. Chcąc uzyskać lepszy efekt chleba do gotowej masy  można dodać ziarna słonecznika, sezamu lub inne ulubione.

Do białek dodać szczyptę soli i ubić na bardzo sztywną pianę.

Masę twarogową delikatnie i dokładnie połączyć z pianą.

Na wyłożonej papierem do pieczenia blasze wykładać łyżką placki, zachowując między nimi odległość ponieważ urosną.

Piec w temperaturze 150° C przez około 25 minut do uzyskania złotego koloru.

Podawać z ulubionymi dodatkami tworząc przepyszne i sycące kanapki.

Smacznego!

BTW całości: 280g, 418 kcal, B 40 g, W 3 g, T 27 g. W 100 g: 150 kcal, B 14 g, W 1 g, T 10 g.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *