BUŁKI Z KALAFIORA

AleksandraLCHF

Świetny przepis na pyszne bułeczki, których bazę stanowi kalafior zawierający tylko 5 g węgli (w 100 g). Jest to pieczywo idealne nie tylko dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej, ale również dla osób unikających glutenu i laktozy.

Składniki na 6 bułek:

  • 350 g startego kalafiora
  • 5 jajek
  • 100 g mąki kokosowej
  • opcjonalnie 10 g łupin babki jajowatej (jeśli ktoś nie przepada za łuską można pominąć bez zmiany pozostałych składników. Ja robię bez łupin i wychodzą jak widać na zdjęciu 😉 )
  • szczypta soli himalajskiej
  • ½ łyżeczki sody lub proszku do pieczenia bezglutenowego
  • opcjonalnie suszony czosnek, cebula, tymianek czy zioła prowansalskie

Kalafiora obrać z liści, umyć, osuszyć i podzielić nam mniejsze kawałki.

Kalafiora zblendować na gładką masę.

Do masy z kalafiora dołożyć, jajka, mąkę kokosową, proszek do pieczenia lub sodę, sól oraz opcjonalnie przyprawy typu suszony czosnek, cebula, tymianek, zioła prowansalskie itp.

Całość dokładnie wymieszać do uzyskania odpowiedniej konsystencji, która pozwoli formować bułeczki. Sugeruję niezbyt duże. U mnie z tych proporcji powstaje 6 sztuk.

Bułki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

Piec w temperaturze 180-190°C (termoobieg) przez ok 30 minut obserwując żeby się za bardzo nie przypiekły.

Gotowe bułeczki wystudzić i jeść z masłem, smalcem, pastami i innymi ulubionymi dodatkami jak pieczone mięsa i warzywa. Sprawdzą się także jako bułki do hamburgerów.

BTW całości bez łupin i dodatków: 750 g, 817 kcal, B 61 g, T 41 g, W 24 g. W 100 g: 109 kcal, B 8 g, T 5 g, W 3 g.

2 komentarze

  1. Pyyychoootka, z czystym sercem mogę je polecić, to taka miła alternatywa dla normalnego pieczywa. I jako dodatek do diety jak znalazł, bo mają o wiele mniej kcal niż zwykłe pieczywo, do tego spalacz trochę ruchu i waga leci w dół.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *