Suplementacja

BISZKOPT KOKOSOWY Z OWOCAMI (keto, LCHF, paleo, bez glutenu i laktozy)

Kolejny przepis dla tych, którzy lubią desery i nie chcą z nich rezygnować na LCHF. Biszkopt kokosowy z owocami  to zamiennik ciasta jakie gościło zapewne w domach wielu z Was. Tutaj przepis z użyciem truskawek ale można je przygotować z dowolnymi owocami niskowęglowodanowymi jak jagody, maliny, porzeczki, rabarbar itp. Jest to propozycja idealna nie tylko dla osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej, ale i alergików ponieważ nie zawiera glutenu i laktozy.

Składniki na biszkopt kokosowy z owocami (forma 22 cm):

  • 6 jajek o temperaturze pokojowej
  • 90 g mąki kokosowej
  • 120 g roztopionego oleju kokosowego (LCHF, keto, paleo, bez laktozy) lub masła (LCHF, keto, optymalna)
  • 1 łyżeczka sproszkowanej wanilii
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia lub sody
  • szczypta soli himalajskiej lub kłodawskiej
  • 8-12 łyżek (50-75 ml) zimnej wody
  • 300 g truskawek lub innych owoców niskowęglowodanowych np. maliny, borówki, jagody, porzeczki, rabarbar
  • opcjonalnie słodzik do smaku np. ksylitol, erytrytol, stewia

Przygotować formę silikonową lub posmarować tłuszczem metalową blaszkę czy tortownicę.Ja używam tortownicy o średnicy 20-22 cm.

Wbić jajka do miski a następnie zmiksować.

Dodać rozpuszczony, letni olej kokosowy i dalej miksować.

W drugim naczyniu wymieszać sól, sproszkowaną wanilię oraz opcjonalnie słodzik/cukier i dodać mąkę kokosową. Całość dokładnie wymieszać.

Połączyć ze sobą suche i mokre składniki.

Dodawać stopniowo po 1 łyżce zimnej wody ciągle mieszając. Mąka kokosowa wchłania wodę i w zależności od jej rodzaju należy ją dolewać w różnych proporcjach do momentu uzyskania odpowiedniej konsystencji tak aby do ciasta łatwo było dodać owoce i by nie było zbyt gęste i po upieczeniu zbite.

Wybrane owoce umyć, oszypułkować i osuszyć.

Ciasto wylać do formy a następnie umieścić w nim owoce. Nie dodawajcie zbyt dużej ilości owoców by ciasto nie zrobiło się zbyt mokre i tym samym ciężkie.

Piec przez ok 20-25 minut w temperaturze 190° C aż ciasto uzyska złoty kolor.

Smacznego! ?

BTW całości z truskawkami bez słodzików: 640 g, 2307 kcal, B 53 g, T 218 g, W 21 g.

W 100 g: 361 kcal, B 8 g, T 34 g, W 3 g.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad