Badania suplementów Ciekawostki treningowe Plotki suplementacyjne Suplementacja Suplementy diety

AEE – poprawa możliwości wysiłkowych

AEE jest to ester etylowy argininy, który powstaje podczas procesu estryfikacji argininy. W ten sposób zwiększa się biodostępność tego jakże ważnego dla nas i dla sportowców aminokwasu. Jego zadaniem jest wspomaganie zdolności wysiłkowych, które możliwe są poprzez nasilenie syntezy tlenku azotu.

Decydując się na zakup AEE w postaci monopreparatu lub też w formie preparatów wieloskładnikowych otrzymamy najlepszą z możliwych formę aminokwasu argininy, która choć stosunkowo droga ceniona jest przez sportowców i kulturystów. AEE ma ogromne znaczenie w wydzielaniu hormonu insuliny i hormonu wzrostu, a także w procesach antykatabolicznych.

Jak działa AEE?

Wybierając AEE jako suplement diety stawia się przede wszystkim na poprawę możliwości wysiłkowych. Dzięki bowiem nasilenia syntezy tlenku azotu, który jest ważnym wazolidatorem i neuroprzekaźnikiem organizm ma więcej siły, a mięśnie większą moc by móc wykonać trening na dużo większych obrotach, a co za tym idzie z jeszcze lepszymi efektami. AEE ma także ogromne znaczenie w nasilaniu procesów anabolicznych, bowiem jak wspomnieliśmy powyżej wpływa on na sekrecję hormonów, w  tym insuliny, somatotropiny czyli hormonu wzrostu i IGF- 1, a więc insulinopodobnego czynnika wzrostu. Co więcej AEE ma znaczenie przy hamowaniu katabolizmu mięśniowego. Pozwala mięśniom szybciej się regenerować i odczuwać mniejsze zmęczenie po wykonanym treningu. Badania potwierdziły również wpływ tego suplementu na głębokość snu, a jak wiemy sen jest dobry na wszystko, czyli wpływa na szybszą regenerację, na zwiększoną siłę i chęci do wykonywania treningów.

Jakie dawki AEE?

Jeżeli chodzi o stosowane dawki wszystko tak naprawdę zależy od tego, z jakim preparatem mamy do czynienia. Podstawą jest stosowanie się do zaleceń, jakie znajdują się na instrukcji. Dawkujemy więc AEE zgodnie z opisem producenta. Dla początkujących osób zaleca się 1-3 g argininy, zaś u ćwiczących regularnie dłuższy już czas 3-4 g na dobę. Suplement ten powinno przyjmować się przed posiłkiem, aby zwiększyć pompę mięśniową. Dzięki temu nasz trening będzie mocniejszy i z pewnością dużo bardziej wydajniejszy.

 

O autorze

Sylwia Lelonek

Zawodowo i hobbystycznie zajmuje się dietetyką. W wolnym czasie trenuje i podróżuje. Wiedzę czepie ze szkoleń, książek, najnowszych badań i merytorycznych dyskusji.

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad