Diety Odchudzanie Odżywianie Zdrowe Przepisy

TATAR Z WĘDZONEGO ŁOSOSIA

Tym razem coś dla amatorów ryb, które także powinny pojawiać się w menu osób na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej.  Tatar z łososia bo o nim mowa to świetny i szybki sposób na przekąskę na co dzień, ale i od święta, ponieważ pięknie prezentuje się na stole podczas uroczystości więc śmiało możecie go umieścić w wielkanocnym menu. Można go przygotować z surowej lub wędzonej ryby. U mnie wędzona w towarzystwie awokado i kiełków jarmużu, czyli bardzo lekka i wiosenna wersja.

Składniki na 4 porcje:

  • 400 g wędzonego łososia (zwróć uwagę na skład i pochodzenie)
  • 80 g (4 sztuki) cebuli szalotki
  • 300 g (2 duże sztuki) dojrzałego awokado
  • 10 g (2 łyżeczki) oliwy z oliwek
  • 30 g (6 łyżeczek) sosu sojowego lub sosu Tamari (bez glutenu)
  • 20 g (4 łyżeczki) soku z cytryny
  • opcjonalnie kiełki lub rzeżucha (u mnie kiełki jarmużu)
  • pieprz czarny mielony
  • sól himalajska lub kłodawska

Łososia posiekać drobno a następnie wymieszać z sosem sojowym, oliwą, połową soku z cytryny oraz pieprzem.

Cebulki obrać, drobniutko posiekać, dodać do łososia i dokładnie wymieszać lub zostawić cebulę do ułożenia jako warstwę.

Awokado obrać i pokroić w drobną kostkę. Następnie skropić pozostałym sokiem z cytryny i posolić, dzięki czemu nie ściemnieje.

Do foremek (obręczy) nałożyć łososia i docisnąć.

Dodać cebulę jeśli układamy jako osobna warstwę i docisnąć.

Dołożyć awokado i ponownie docisnąć.

Posypać obficie świeżo zmielonym czarnym pieprzem oraz kiełkami i ponownie docisnąć.

Wyłożyć ostatnią warstwę łososia, docisnąć i ostrożnie zdjąć foremkę.

Na wierzchu tatara udekorować pozostałymi kiełkami.

Podawać z oliwą z oliwek, sosem sojowym i ćwiartkami cytryny.

Smacznego!

BTW całości samego tatara: 840 g, 1541 kcal, B 104 g, T 111 g, W 43 g. W 100 g: 183 kcal, B 12 g, T 13 g, W 5 g. 1 sztuka (ok 210 g): 385 kcal, B 26 g, T 28 g, W 11 g. Makro można zmieniać dodając tłuszcz na talerzu np oliwę z oliwek, masło do keto pieczywa jeśli jadacie itd.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad