Diety Odchudzanie Odżywianie Zdrowe Przepisy

Pomysł na… obiad z krewetkami :)

Ostatnio zalegały mi krewetki i w końcu postanowiłam coś z nimi zrobić, jeśli macie ochotę na jakieś szybkie danie i lubicie takie smaki to zapraszam!

CIEKAWOSTKI

KREWETKI – są doskonałym źródłem wysokowartościowego białka (w 100 g produktu aż 18,1 g!). Jednocześnie mają niską zawartość tłuszczu (0,8 g na 100 g produktu). Ich niska kaloryczność jest dobrym powodem, dla którego warto włączyć je do diety – szczególnie sportowców!
Zawierają witaminy z grupy B – kobalaminę (wit. B12) oraz niacynę (wit. B3). Znajdziemy w nich również jod, wapń, selen, fluor oraz żelazo, magnez i cynk.

CHILI – Poprawia odporność organizmu i łagodzi objawy zapalenia stawów. więcej o chili TU

SKŁADNIKI

Krewetki – zamrożone wystarczy oblać wrzątkiem

Makaron – w moim przypadku czarny barwiony sepią

Masło

Oliwa z oliwek

Czosnek – posiekać

Chili – wedle upodobania

 

PRZYRZĄDZENIE

  1. Krewetki rozmrozić i osuszyć. Jeśli wam się spieszy można oblać je wrzątkiem.
  2. Makaron ugotować al dente w lekko osolonej wodzie
  3. Masło z łyżką oliwy rozgrzać na patelni (żeby masło się nie paliło). Dodać posiekany czosnek i smażyć 1-2 min, aż zmięknie.
  4. Dołożyć oliwy lub masła i wrzucić krewetki na patelnie. Doprawić solą i pieprzem, jeśli ktoś lubi ostre też chili.
  5. Dodać odcedzony makaron i wymieszać na patelni, polać dodatkową oliwą. Można podawać z cząstkami cytryny!

O autorze

Aleksandra

Aleksandra

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad