Suplementy diety

Podaż białka i pory ich podawania

1497812_409472655853657_848948124_n

DONIESIENIA Z OSTATNICH LAT na temat Podaży białka

Pod koniec ubiegłego roku ukazały się wyniki meta-analizy, której celem było ustalenie m.in., czy spożycie białka bezpośrednio po zakończeniu treningu oporowego jest kluczowe dla maksymalnego rozrostu mięśni.

Uznano, że spożycie białka do 1 godz. po ukończonym treningu nie jest najważniejszym elementem w suplementacji białkiem. Wg badaczy okno anaboliczne (jeżeli w ogóle istnieje) trwa znacznie dłużej i tym samym podanie białka od razu po treningu nie będzie czynnikiem najważniejszym. Za klucz do sukcesu, a zarazem najważniejszy czynnik wpływający na skuteczność suplementacji z wykorzystaniem protein, uznano natomiast podanie odpowiedniej ilości białka w ciągu całego dnia. Tym samym, biorąc pod uwagę wyniki omawianej analizy, najważniejszy wpływ na maksymalny rozwój muskulatury, będzie miała całodzienna podaż pełnowartościowego białka w połączeniu z treningiem oporowym, a nie czas podania protein bezpośrednio po treningu jak wiele osób sądziło.

JAK TO SIĘ MA DO OSÓB AKTYWNYCH FIZYCZNIE?

Nie trzeba rozpaczać, jeżeli nie zabrało się ze sobą odżywki proteinowej na trening, bądź będzie się na kolacji chwilę później z racji korków na drodze. Najważniejsza jest podaż białka w ciągu całego dnia, a przynajmniej tak sugeruje wspomniana analiza. Oczywiście jedna analiza nie może być wymiernikiem wiedzy z całej dziedziny. Warto jednak wziąć sobie do serca, że kształtowanie sylwetki nie odbywa się tylko na treningu i chwilę po, ale w ciągu całego jakże długiego dnia z dodatkiem krótszej nocy.

Schoenfeld BJ, Aragon AA, Krieger JW. The effect of protein timing on muscle strength and hypertrophy: a meta-analysis. J Int Soc Sports Nutr. 2013 Dec 3;10(1):53. doi: 10.1186/1550-2783-10-53.

Autor: Adrian Buniak (Supplementation Strategy)

O autorze

Redakcja

Redakcja

www.muscle-zone.pl :)

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad