Diety Odchudzanie Odżywianie Zdrowe Przepisy

PANNA COTTA Z MUSEM TRUSKAWKOWYM (keto, LCHF, optylmana, paleo, niskowęglowodanowa, bez laktozy i cukru)

Na straganach zaczynają pojawiać się truskawki, które są owocami o niskiej zawartości węglowodanów (8 g w 100 g) więc doskonale sprawdzają się na na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych jak LCHF, paleo czy ketogenicznej. Podsyłam zatem pomysł na lekki deser bez pieczenia. Kokosowa panna cotta skąpana w musie truskawkowym to duet idealny. Przepis prosty i szybki w wykonaniu więc nawet amator poradzi sobie z jej przygotowaniem.

Składniki na 9 sztuk:

  • 400 ml mleka kokosowego
  • 1 laska wanilii
  • 4 łyżeczki żelatyny
  • opcjonalnie cukier lub słodzik do smaku (DO – dopuszcza cukier, keto, LCHF – słodzik np. stewia)

Składniki na mus truskawkowy:

  • 300g truskawek

Żelatynę rozpuścić w ok 100 ml gorącej wody i odstawić.

Mleko kokosowe podgrzać na małym ogniu do rozpuszczenia.

Laskę wanilii rozkroić i wydobyć ziarenka, które należy dodać do gotującego się mleka.

Opcjonalnie dodać cukier/miód lub słodzik do smaku. Osobiście nie dodaję niczego ponieważ samo mleko kokosowe jest wystarczająco słodkie a w połączeniu z truskawkami wręcz idealne.

Po 3-5 minutach gotowania mleka z wanilią (i cukrem/słodzikiem) zdjąć garnek z ognia. Dodać rozpuszczoną żelatynę cały czas dokładnie mieszając.

Pozostawić na 15-20 minut a następnie rozlać do foremek (polecam silikonowe) .

Wstawić do lodówki na min 5-6 godzin a najlepiej na całą noc.

Przed podaniem przygotować mus truskawkowy.

Z truskawek usunąć ogonki a następnie umyć i odsączyć z wody. Całość zmiksować.

Gotowy deser podawać z sosem truskawkowym lub innymi na bazie owoców sezonowych lub mrożonych.

BTW całości bez musu i cukru: 832 kcal, B – 8,5 g, T – 88 g, W – 14 g.

Całość z musem truskawkowym: BTW 919 kcal, B – 10,  T –  89 g, W – 28 g.

Przy 9 sztukach 1 porcja z musem truskawkowym: 102 kcal, B – 1g, T – 10g, W – 3g.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad