Ciekawostki treningowe Odchudzanie Odżywianie Suplementacja Trening

Odchudzanie po 40stce, czyli jak poprawić metabolizm tłuszczu u mężczyzn w średnim wieku

Sflaczałe, ociężałe ciało? Nie możesz schudnąć, stosując te same metody, które sprawdzały się rewelacyjnie, kiedy miałeś w 20, 30 lat? Nadszedł czas, aby stawić czoło rzeczywistości i wziąć się za rzucanie tłuszczu we właściwy, dla swojego wieku, sposób. Jeśli jesteś mężczyzną w wieku 40 lat (lub starszym) nastał moment, aby na stałe wdrożyć do swojego życia poniższe zwyczaje. Wpłyną one pozytywnie na Twoje ciało i metabolizm oraz znacznie przyspieszą redukcję tkanki tłuszczowej. Do dzieła!

  1. Najwyższa pora zmienić dietę

Duże śniadanie, zdrowy obiad i wysokobiałkowa kolacja towarzyszą Ci od lat, ale nie sprawdzają się tak dobrze jak kiedyś? Może to być czas, w którym powinieneś zmienić swoje nawyki żywieniowe. Zalecamy rozbicie 3 dużych posiłków, na 5 mniejszych, o mniejszej zawartości kalorii. Od dłuższego czasu mówi się, że taka forma odżywiania pomaga nam utrzymywać głód w ryzach i wpływa pozytywnie na metabolizm. Ponad to pozbędziemy się uczucia ciężkości charakterystycznego przy spożywaniu obwitych posiłków!

  1. Pij wodę!

Odpowiednie nawodnienie organizmu wspomaga trawienie, transport i wchłanianie pokarmów. Na pewno nie raz obiło się wam o uszy stare porzekadło, że „człowiek powinien wypijać 8 szklanek wody dziennie”. Najnowsze badania donoszą, że nie jest to do końca prawda. Minimalna ilość wody, którą powinien wypijać dorosły człowiek to 2 litry. Dla osób trenujących, 3 litry lub więcej. Dopiero taki stopień nawodnienia umożliwi nam optymalne funkcjonowanie i osiągnięcie szczytowej formy.

  1. Zadbaj o odpowiednią ilość snu i regenerację

Gdy stajemy się starsi możemy stwierdzać, że nasze życia jest pełniejsze zadań i obowiązków i  bardziej skomplikowane niż było zaledwie kilka lat wcześniej. Często, gdy cierpimy na brak czasu, jedną z rzeczy, którą zaniedbujemy w pierwszej kolejności jest nasz sen. Podczas gdy Twój kolega może twierdzić z pełnym przekonaniem,  że czuje się dobrze śpiąc zaledwie 5 godzin dziennie, większość ludzi potrzebuje około 8 godzin. Oczywiście możesz przywyknąć do deficytu snu, ale nie jest to zdrowe. Wprowadź do swojego życia zwyczaj kładzenia się spać i budzenie w tym samym czasie, każdego dnia. Nie bój się dołożyć drzemki w trakcie dnia, jeśli masz na nią czas i jesteś niewystarczająco zregenerowany po poprzednich nocach.

  1. Wprowadź do swojej diety boostery testosteronu

Zarówno w formie jedzenia jak i odpowiednich suplementów. Testosteron jest hormonem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania naszego ciała. Niestety wraz z wiekiem jego poziom zaczyna się obniżać. Możemy zapobiegać negatywnym skutkom niedoboru testosteronu poprzez włączanie do naszej diety produktów spożywczych, które są jego naturalnymi boosterami. Są to np. jaja, szparagi, awokado, wołowina, orzechy brazylijskie. Warto również zainwestować w dobre jakościowo boostery testosteronu w postaci suplementów!

  1. Zmodyfikuj swój plan treningowy

Odwiedzasz siłownię lub basen trzy razy w tygodniu i nie widzisz efektów? To może być sygnał, że najwyższy czas wprowadzić zmiany w swoim planie treningowym. Najlepiej sprawdza się mieszanka ćwiczeń siłowych z odpowiednią ilością cardio. Spróbuj, a na pewno nie pożałujesz!

Mamy nadzieję, ze zastosujesz się do powyższych porad, a Twoja podróż do lepszej, odtłuszczonej sylwetki będzie czystą przyjemnością!

Powodzenia!

O autorze

Ela

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad