Suplementacja podczas odchudzania Suplementy diety

Naturalny doping mózgu #1

mz facebook

 

 

W naszym codziennym życiu spotykamy się często ze stresem, przemęczeniem, nadużywamy alkoholu i używek, a wszystko to skutkuje obniżoną wydolnością mózgu. Istnieje wiele substancji, które sprzyjają poprawie jego pracy.

Dieta bogata w kwasy tłuszczowe, antyutleniacze , polifenole i resweratrol pozytywnie wpływa na pamięć i rozwój mózgu, hamując jego starzenie.

Wychodząc z założenia, że czytanie o naturalnych środkach, które podnoszą pracę mózgu jest z nudne, czasochłonne i mało ekscytujące. W tej i dalszych częściach artykułu postaramy się przybliżyć dość ciekawe moim zdaniem środki łatwo dostępne, legalne, bez recepty, które przeszły masę badań pod kątem skutków ubocznych i działania, żeby uznać je za warte uwagi.

abstract-1392404_1280

Przedstawimy więc najlepsze naturalne boostery mózgu!

1. Ashwagandha

Badania pokazały, że ashwagandha ma dużo właściwości antyutleniających, antystresowych  jak i również przeciwzapalnych i przeciwrakowych. Właściwości antystresowe ashwagandhy porównywalne są do leku Lorazapam, który jest na receptę przepisywany przede wszystkim przeciwlękowo jak i uspokajająco.

Badania na zwierzętach udowodniły, że ashwagandha ma właściwości relaksujące. W badaniu na ludziach, testowane były przeciw negatywnym efektom stresu i bojaźni. Uczestnicy testów mieli więcej energii, byli bardziej uodpornieni na zmęczenie, mieli lepszy sen i generalnie lepsze nastawienie do życia.

W badaniu przeprowadzonym na uniwersytecie medycznym w Toyama w Japonii, ashwagandha wykazała właściwości regenerujące aksony i dendryty komórek nerwowych, co jest bardzo istotne podczas leczenia Alzheimera.

Dodatkowe korzyści wynikające z korzenia Ashwagandhy ( zwane są także ”indyjskim żen-szeniem” ) są: poprawienie funkcjonowania układu immunologicznego, działanie pozwalające zaadoptować organizm do czynników stresowych i utrzymać homeostazę, wzmacniające funkcjonowanie wątroby i nerek, regulujące układ hormonalnym, poprawia sprawność seksualną i hamuje siwienie włosów. Ashwagandha minimalizuje rozregulowanie organizmu, które może prowadzić do chorób niezależnie od wywołującej je przyczyny: ubogiej diety, braku snu, fizycznego czy psychicznego obciążenia, substancji toksycznych w otoczeniu, także zwiększa wydolność fizyczną, koordynację psychomotoryczną i zmniejsza czas reakcji – z tego powodu jest bardzo dobra dla sportowców.

Optimized Ashwagandha Extract

2. Ginkgo Biloba

Ginkgo biloba to gatunek drzewa pochodzący z Chin. Miłorząb jest używany jako środek opóźniający starzenie, szczególnie w układzie krwionośnym i nerwowym, wzmacnia naczynia krwionośne, stosuję się w profilaktyce otępienia spowodowanego uszkodzeniem mózgu i znacznego obniżenia się sprawności umysłowej oraz w profilaktyce choroby Alzheimera. Ginkgo Biloba w dawce 60-120 mg poprawia mózgowy przepływ krwi, jest antagonistą receptora GABY (kwas γ-aminomasłowy – organiczny związek chemiczny z grupy aminokwasów, który pełni funkcję głównego neuroprzekaźnika o działaniu hamującym w całym układzie nerwowym)i receptora 5-HT3, antagonisty i regulatora glicyny, inhibitor wychwytu zwrotnego noradrenaliny, posiada działanie neuroprotekcyjne, jest induktorem izoenzymu CYP3A i regulatorem glutaminianu sodu.

Ginkgo Biloba 60mg

3. Gotu Kola

Gotu kola jest znana w chinach jako roślina długowieczności. W Indiach jest uważana za jedną z najbardziej odmładzających roślin. Należy ona do nielicznej grupy roślin wzmacniających regenerację komórek mózgowych, zapobiega procesom starzenia, nazywana jest „pożywką dla mózgu”. Polepsza krążenie w mózgu i zabezpieczenie jego tlenem, wzmacniając w ten sposób zdolności umysłowe, przyśpiesza procesy myślenia, poprawia pamięć, polepsza potencję, łagodzi migrenowe bóle głowy, zwalnia postępowanie choroby Parkinsona i Alzheimera, łagodzi objawy amnezji i pomaga w okresie rekonwalescencji po udarach, wylewach. Gotu Kola poprawia też metabolizm, koncentracje, sprawność umysłową i fizyczną.

Gotu Kola

4. Teobromina

Teobromina jest alkaloidem. Małe dawki teobrominy rozszerzają naczynia krwionośne mózgu, naczynia wieńcowe serca i naczynia nerkowe, przez to jest stosowania przy zaburzeniach krążenia i niewydolności nerek z obrzękami. Polepsza ona procesy myślowe poprzez poprawę ukrwienia mózgu, a duże dawki teobrominy obniżają ciśnienie krwi.

Mind Set

5. Kwasy Tłuszczowe EPA/DHA

Dużo badań kwasów tłuszczowych omega-3 pokazały właściwości, które mogą pomoc w leczeniu takich chorób jak zaburzenie dwubiegunowe czy ADHD- zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi . Dawkowanie omega-3 jest w granicach 1-2.5 g DHA i 2-3 g EPA.  Kwasy tłuszczowe z grupy omega-3 wpływają na kształtowanie się i pracę mózgu: poprawiają jego ukrwienie i usprawniają przepływ bodźców nerwowych między substancją szarą i białą. Z tego powodu tran jest polecany przede wszystkim dzieciom, by lepiej się rozwijały i nie miały problemów z pamięcią i koncentracją, a także osobom starszym by zmniejszyć ryzyko pojawienia się choroby Alzheimera oraz demencji (otępienia).

Gold Omega-3 Sport Edition

6. Witaminy D3, E i A

Witamina D3 (cholekalcyferol) to naturalnie występująca w organizmach zwierzęcych substancja, spełniająca rolę prohormonu. Badania wskazują na zależność między występowaniem depresji, a poziomem witaminy D3 – im niższy poziom, tym częściej pojawia się obniżony nastrój, wysoki poziom lęku, fobie, neurozy i spadek odporności. W ponad 80 % jest ona syntetyzowana w skórze pod wpływem działania promieni słonecznych, a więc wiadomo że niedobory występują głównie przez brak słońca, krótki jesienny i zimowy dzień. Często mówimy i tłumaczymy zły nastrój tzw „jesienną/zimową depresją”, a wtedy właśnie pojawia się największy spadek poziomu witaminy D3. Jeżeli człowiek wykazuje objawy depresji i ma jednocześnie niski poziom witaminy D3, lepiej zapewnić mu odpowiednie suplementy. Dawka 2.000 j.m witaminy D3 będzie wystarczająca w pomocy załagodzić spadki nastroju. Witamina D3 podawana z witaminą K2 usprawnia wchłanianie wapnia z jelit do krwi oraz z krwi do kości.

Vitamin D3 & K2 MK7

Niedobór witaminy E prowadzi do niedoczynności przedniego płata przysadki mózgowej, wraz z witaminami B i C, regeneruje i chroni system nerwowy i układ odpornościowy. Jeśli pojawi się niedobór witaminy E, organizm jest bardziej podatny na wystąpienie depresji, pojawia się nadmiar kortyzolu, który może doprowadzić do uszkodzeń neuronów. Dzienna norma wynosi 300mg. Najlepiej spożywać z pożywienia.

Advanced Gamma E Complex

Niedobór witaminy A prowadzi do drażliwości, niedowidzenia o zmierzchu i w nocy (tzw. kurza ślepota) i opóźniona akomodacja oka w ciemnościach (jeśli przekracza 10 sekund – jest to oznaka niedoboru wit. A) , suchością gałki ocznej (brak łez). Najlepiej dostarczać z pożywienia. Minimalna norma 3,000 IU. Witamina A dobrze się przyswaja z wątróbki , np. 100 g wątróbki z kurczaka/ wołowiny ma 27,000 IU, do tego wątróbka ma bardzo dobry profil aminokwasowy.

Vitamin A 25,000 IU

Artykuł opublikowany ze strony: http://z-julia-pod-prad.pl  za zgodą autora: Julia Cichaczewska

O autorze

Redakcja

Redakcja

www.muscle-zone.pl :)

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad