Suplementacja Suplementacja podczas odchudzania Suplementy diety

L-treonian magnezu: unikalny magnez – booster mózgu!

L-treonian magnezu jest naturalnym boosterem mózgu o właściwościach nootropowych. Do głównych korzyści, które możesz zaobserwować w trakcie jego stosowania są: poprawa pamięci i zdolności uczenia się oraz ogólne polepszenie funkcji poznawczych

Czym zatem jest L-treonian magnezu?

L-treonian magnezu (L-TMg) jest to forma magnezu połączona z kwasem L-treonowym.
Suplement ten został wprowadzony na rynek stosunkowo niedawno, bo dopiero w 2010. Związek ten został odkryty przy współpracy dwóch Uniwersytetów – MIT (Massachusetts Institute of Technology) oraz Tsinghua University in Beijing.

Został opracowany w celu poprawy jakości i działania standardowych suplementów magnezu oraz ze względu potencjalne korzyści, które może przynieść funkcjom poznawczym. Pomimo, że trzeba przeprowadzić badania na większą skalę, wykazano obiecujące wyniki w zakresie wpływu L-treonaniu magnezu na mózg, czyli w miejscu, które do tej pory było dla zwykłego magnezu niedostępne.

L-TMg odgrywa kluczową rolę w aktywacji kanałów nerwowych w mózgu, które pomagają neuronom tworzyć nowe połączenia do przechowywania informacji. Ten proces jest ważny zarówno dla umiejętności uczenia się, jak i pamięci długo i krótkoterminowej.

Sugeruje się, aby przyjmować suplement ten w celu poprawienia zdolności zapamiętywania, zwłaszcza jeśli uległa ona pogorszeniu ze względu na zaawansowany wiek. Podnosi on rwnież zdolność do przetwarzania informacji i może znacznie poprawić pewne funkcje poznawcze. Ponadto, L-TMg pozytywnie wpływa na sen, podnosząc jego jakość.

Magnez można naturalnie znaleźć w żywności, w tym w: orzechach, zielonych warzywach, liściach (np. szpinak) i fasoli. Jednak niektórzy eksperci sugerują, że ponad połowa populacji nie je wystarczająco dużo tych produktów, aby uzyskać zalecane dzienne spożycie, jakie organizm potrzebuje, aby zachować optymalny poziom magnezu.

Korzyści płynące z przyjmowania L-treonianu magnezu

Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na pytanie: do czego potrzebny jest nam magnez? Jest to minerał, który działa w komórkach. Organizm potrzebuje go dla mocnych kości i zębów, lepszej komunikacji i nerwowej reakcji mięśni. Może być także stosowany do leczenia zespołu niespokojnych nóg.

Magnez jest również potrzebny do prawidłowego poziomu ciśnienia krwi, zwiększenia poziomu energii i zdrowego mózgu. Wpływa także na poprawę reakcji na stres i lęk, ponieważ jest dobrze traktowany jako środek relaksujący, pomaga w zasypianiu i podnosi jakość snu.

Unikatowość L-treonianu magnezu polega na jego potencjalnej zdolności do znacznego zwiększenia plastyczności synaptycznej poprzez skuteczniejsze przenikanie do mózgu, zapewniając jednocześnie wszystkie inne korzyści magnezu.

Synaptyczna plastyczność jest związkami pomiędzy neuronami a ich zdolnością do wzrostu i zmian. To pozwala mózgowi tworzyć nowe połączenia, które są ważne dla funkcji pamięci, zdolności uczenia się, uwagi, koncentracji i skupienia.

W miarę upływu lat synaptyczny wzrost maleje, a tworzenie nowych połączeń jest coraz trudniejsze. Suplementacja L-TMg może być bardzo korzystny dla osób starszych, aby odmłodzić mózg i poprawić funkcje poznawcze.

MIT i Tsinghua University w Pekinie sugerują, że L-TMg szczególnie zwiększa siłę i aktywność wśród synaps w hipokampie. Jest to obszar mózgu, który kontroluje całą pamięć. Może to być szczególnie korzystne dla poprawy naturalnego spadku pamięci związanego z wiekiem.

Uważa się, że L-TMg ma lepsze wchłanianie w organizmie i zwiększa efekty kognitywne, które są związane z suplementacją magnezową.

Skutki uboczne L-treonianu magnezu

Suplementy magnezu zapewniają w zapewne bezpieczny sposób niezbędne mikroelementy. Jednakże należy uważać, aby nie przekroczyć rekomendowanej dawki suplementów magnezu. Nadużywanie tego suplementu czy za wysoki poziom magnezu w organizmie może powodować efekty uboczne (dawka ponad 450 mg na dobę).
Objawy przedawkowania magnezu są następujące:

  • Niskie ciśnienie krwi
  • Osłabienie mięśni
  • Zmęczenie
  • Nudności
  • Biegunka

Ten suplement nie jest zalecany dla osób cierpiących na choroby nerek, choroby serca, cukrzycę lub choroby jelit.

Suplementacja magnezu w ogóle może powodować rozstrój żołądka, więc jeśli wystąpi biegunka lub rozwolnienie należy zaprzestać stosowania preparatu lub obniżyć jego dawkę. Magnesium L-Threonate

Przed przyjęciem l-treonianu magnezu skonsultuj się z lekarzem jeśli przyjmujesz leki rozluźniające mięśnie lub leki obniżające ciśnienie krwi lub rozcieńczające krew, ponieważ ten suplement może zmniejszyć skuteczność tych leków.

Dawkowanie l-treonianu magnezu

Standardowa dzienna dawka dla magnezu wynosi w przybliżeniu 300 mg-350 mg na dzień dla osoby dorosłej. Mężczyźni mogą przyjmować do 400 mg dziennie, ale nie powinni przekraczać tej ilości.

Produkty mogą zawierać do 2000 mg l-treonianu magnezu, ale oznacza to tylko 144 mg faktycznego magnezu. Sprawdź etykietę produktu, celem upewniania się co do dawki magnezu.

Niewiele suplementów magnezu zawiera l-treonian magnezu, więc przed zakupem zapoznaj się ze składem na etykiecie. Z produktów dostępnych na rynku możemy polecić Magnesium L-Threonate firmy Apollo’s Hegemony.

O autorze

Jakub Kola

Jakub Kola

Interesuję się suplementacją oraz dietetyką od 2004 roku. Stale doskonale się w tych aspektach. Posiadam status doradcy na największym forum sportowym w kraju.

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad