Diety Odżywianie Zdrowe Przepisy

KETO RACUCHY BEZ GLUTENU I LAKTOZY (keto, LCHF, paleo, optymalne, bez glutenu, mąki, laktozy i cukru)

Te puszyste racuszki to jedno z ulubionych weekendowych śniadań mojej córki. Opcja niskowęglowodnaowa i wysokotłuszczowa idealna dla osób na diecie ketogenicznej.  Tutaj w wersji dla tych, którzy unikają glutenu i laktozy, więc także dla osób na paleo.  Doskonale smakują z masłem orzechowym, dżemem bez cukru ale i z owocami jak truskawki czy maliny (latem) lub jabłkami i cynamonem czy przyprawami piernikowymi zimą 😉

Składniki na ok 20 sztuk:

  • 4 jajka
  • 60 g śmietanki kokosowej, czyli stałej schłodzonej części mleczka kokosowego
  • 25 g mąki kokosowej
  • wanilia do smaku
  • słodzik (stewia – keto, ksylitol, cukier – Dieta optymalna -DO) – opcjonalnie do smaku – wliczyć do BTW
  • tłuszcz do smażenia ( u mnie ok 50 g oleju kokosowego)
  • opcjonalnie 100 g truskawek ale można pominąć

Żółtka oddzielić od białek i wymieszać ze śmietanką.

Dodać mąkę kokosową i dokładnie wymieszać na gładką masę.

Opcjonalnie dodać wanilię oraz słodzik (DO – bez jakichkolwiek słodzików, keto i LCHF – opcjonalnie stewia).

W drugim naczyniu ubić na sztywno pianę a następnie delikatnie połączyć obydwie masy.

Truskawki lub inne owoce umyć, osuszyć i pokroić w drobne kawałki.

Smażyć na dobrze rozgrzanym tłuszczu (olej kokosowy – keto, LCHF/masło klarowane – opty, keto, LCHF).

Po usmażeniu można położyć na gorących racuszkach porcję tłuszczu aby podbić makro 😉

Podawać z masłem orzechowym, wiórkami kokosowymi, kakao, serkiem mascarpone, śmietanką, bitą śmietaną (30-36% bez cukru), dżemem z owoców niskowęglowodanowych bez cukru (np. czarna porzeczka 100%) lub z owocami niskowęglowodanowymi wliczając każdy dodatek do proporcji BTW! 😉

Smacznego! 🙂

BTW całości bez cukru i słodzików z truskawkami: 475 g, 1061 kcal, B 33g, T 98 g, W 9,5 g. W 100g: 223 kcal, B 7g, T 21 g, W 2 g.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad