Diety Odżywianie Zdrowe Przepisy

KETO GOFRY KOKOSOWE (keto, LCHF, paleo, optymalne, bez glutenu, laktozy i cukru)

Tradycyjne gofry mają w swoim składzie mleko i mąkę czyli to, co na dietach niskowęglowodanowych jest zakazane. Ale istnieje cała masa zamienników i dzisiaj dzielę się z Wami przepisem na gofry z wersji LCHF na bazie mąki kokosowej.

Składniki na 6 sztuk:

  • 6 jajek
  • 40 g oleju kokosowego
  • 40 g mąki kokosowej niskowęglowodanowej
  • 5 g proszku do pieczenia bez glutenu
  • 5 g cynamonu cejlońskiego i/lub wanilii w proszku
  • opcjonalnie szczypta soli himalajskiej
  • opcjonalnie słodzik, ksylitol lub cukier

Do miski wbić jajka oraz rozpuszczony olej kokosowy. Całość dokładnie zmiksować do uzyskania gładkiej i puszystej konsystencji.

Dodać sól, wanilię, cynamon, proszek do pieczenia oraz mąkę kokosową. Wszystko ponownie zmiksować na gładko.

Gotowe ciasto odstawić na 5 minut aby mąka wciągnęła płyn a ciasto nabrało odpowiedniej konsystencji.

Rozgrzaną gofrownicę nasmarować odrobiną oleju kokosowego a następnie wlewać gotowe ciasto.

Długość pieczenia zależy od mocy gofrownicy i Waszych preferencji 😉 My lubimy lekko rumiane.

Gotowe gofry podawać z bitą śmietaną, masłem orzechowym, sosem czekoladowym na bazie gorzkiej czekolady, leju kokosowego lub MCT, dżemem bez cukru lub orzechami. Jak zawsze ogranicza Was tylko makro i Wasza wyobraźnia 😉 Polecam również wersje wytrawne z jajkiem, boczkiem, kiełbasą chorizo.

Smacznego! 🙂

BTW samych gofrów bez dodatków i słodzików: 450 g, 1013 kcal, B 52 g, T 80 g, W 11 g. W 100 g: 225 kcal, B 12 g, T 18 g, W 2 g.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach „tricków” ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad