Diety Odchudzanie Odżywianie Zdrowe Przepisy

KETO CZEKOLADKI ORZECHOWE (keto, LCHF, optymalne, paleo, bez cukru, nabiału i glutenu, fat bombs)

Jutro Walentynki – święto zakochanych. Sklepy, reklamy w gazetach i telewizji zalane czekoladkami, lizakami, ciasteczkami i innymi słodyczami w kształcie serduszek 😉 Mam zatem pomysł dla tych, którzy nie chcą rezygnować z diety LCHF. Z tym przepisem możecie zaskoczyć swoją drugą połówkę czekoladowymi serduszkami z nadzieniem orzechowym, które są w pełni zgodne z modelem niskowęglowodanowym i wysokotłuszczowym  🙂

Składniki na ok 16 małych czekoladek:

  • 40g oleju kokosowego
  • 30g kakao bez cukru
  • 20 g masła z orzechów laskowych (100% orzechów bez soli i cukru)
  • 1 łyżeczka sproszkowanej wanilii/chilli/cynamon – co kto lubi 🙂
  • opcjonalnie słodzik np erytrol, ksylitol, stewia

Olej kokosowy, kakao i ewentualny słodzik rozpuścić w rondelku na małym ogniu lub w kąpieli wodnej. Masę należy ciągle mieszać by nie przywarła do dna.

Do silikonowych foremek wylać na dno połowę masy czekoladowej i rozprowadzić dokładnie na ściankach. Następnie wstawić foremki na około 30 minut do lodówki tak aby masa nieco zastygła.

Wyjąc foremki z lodówki i wyłożyć po odrobinie masła orzechowego. Całość zalać resztą płynnej czekolady tak aby zakryła nadzienie. Jeśli w tym czasie czekolada zgęstniała to należy ją  ponownie podgrzać i rozpuścić.

Całość schłodzić ponownie w lodówce przez ok 1 godzinę.

Smacznych Walentynek! 🙂

BTW całości z masłem orzechowym bez słodzików: waga 70 g, 573 kcal, B 10g, T 57g, W 5g. Przy 16 czekoladkach 1 sztuka: waga 4,4 g, 36 kcal, B 0,63g, T 3,6g, 0,3 g.

 

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad