Ciekawostki kulinarne Odchudzanie Odżywianie Suplementacja Suplementacja podczas odchudzania Zdrowe Przepisy

KAWA KULOODPORNA, CZYLI MOC OLEJU MCT

Od jakiegoś czasu dość popularna stała się tzw. kawa kuloodporna (BPC Bulletproff Coffee), czyli kawa z dodatkiem tłuszczu, ale oczywiście nie byle jakiego tłuszczu 😉 Szczególnie chętnie sięgają po nią osoby na dietach  niskowęglowodanowych jak LCHF czy ketogeniczna, u których zastępuje ona czasem posiłek albo stosowana jest jako przedtreningówka. I tutaj pada pytanie jaki tłuszcz dodać aby uzyskać efekt energetycznego kopa? Czy olej kokosowy to to samo co olej MCT i który wybrać przygotowując BPC? Otóż to nie to samo i zdecydowanie polecam stosowanie MCT, by uzyskać maksymalny efekt „wow” oraz parę bonusów, jakie nam daje. Mam nadzieję, że poznając kilka faktów i zalet oleju MCTo których już tutaj pisałam i zachęcam do lektury – również spróbujecie i włączycie go do swojego jadłospisu dodając nie tylko do kawy, ale i do gotowych posiłków czy koktajlów 😉
Tymczasem dzieję się z Wami przepisem na ulubioną kawę kuloodporną mojego męża – obowiązkowa jako przedtrenigówka 😉
Składniki:

  • 2 czubate łyżeczki świeżo zmielonej dobrej jakości kawy (odradzam kawę rozpuszczalną)
  • 250-300 ml wrzątku
  • 15-25 g masła klarowanego ( dla osób dobrze tolerujących laktozę z racji jej śladowych ilości oraz osób na diecie paleo) lub masła niesolonego (keto, LCHF, optymalna)
  • 5-15 ml oleju MCT lub oleju kokosowego
  • szczypta cynamonu cejlońskiego
  • szczypta kardamonu
  • opcjonalnie mleko kokosowe do smaku

Kawę zalać wrzątkiem i odstawić do zaparzenia.

Kawę bez fusów przelać do kielicha blendera

Do kielicha blendera lub wysokiego kubka wlać świeżo zaparzoną kawę bez fusów.

Dodać pozostałe składniki i zblendować przez ok 20-30 sekund do uzyskania pianki.

Osobom, które dopiero wprowadzają do menu olej MCT lub kokosowy polecam stopniowe ich włączanie od 1/2 łyżeczki aby uniknąć sensacji żołądkowych, które czasem występują.

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach „tricków” ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

2 komentarze

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

  • Zdecydowanie olej MCT do bulletproof coffe sprawdza się lepiej niż kokosowy. Po kokosowym często zdarzało się mieć niemiłe chwile w toalecie 🙂 Co do samej kawy to super sprawa, szczególnie dla osób na diecie ketogenicznej.

  • Świetny starter każdego dnia 🙂 kilka pierwszych kaw nie wchodziło mi najlepiej ale w końcu znalazłam idealne proporcje dla siebie i nie wyobrażam sobie poranka bez tego. Polecam 🙂

Facebook

Ad