Suplementy diety

Jak brać monohydrat kreatyny?

Artykuł dotyczy prostego ale jak, że czesto zadawanego pytania, jak brać monohydrat kreatyny :

Kreatyna to jeden z najczęściej używanych suplementów stosowanych w kulturystyce. Niewielkie ilości kreatyny przechowywane są w komórkach mięśniowych, a jej rola sprowadza się do wytwarzania i przenoszenia adenozynotrójfosforanu (ATP) tzw. głównej cząsteczki odpowiedzialnej za produkcję energii.”

OGÓLNE: cykl powinien trwac 4-8 tyg kreatyna powinna byc trzymana w suchym miejscu,w szczelnym opakowaniu. organizm jest w stanie przyjąć~10g kreatyny na dobe nalezy robic 2-4 cykle rocznie podczas cyklu wskazane jest zwiekszone spozycie wody(~3-5l) na cykl wystarczy 300-400g

DAWKOWANIE (dla monohydratu kreatyny): dwa najczesciej polecane sposoby: 1..5g na czczo(po 30min posilek) i 5g od razu po treningu.w dni bez treningu tylko 5g na czczo 2..5g 30min przed treningiem i 5g od razu po treningu.w dni bez treningu tylko 5g na czczo nieopłacalne jest stosowanie tzn.fazy nasycenia,tzn przez pierwsze 5 dni dawki po 20-25g.organizm nie jest w stanie przyswoic takiej ilosci kreatyny,wiec wiekszosc sie zmarnuje.

mozna równiez brac kreatyne w sposób ciągły(niecykliczny).zalecana dawka to 0,03g/kg masy ciała.mysle,ze dawki 4-5g dziennie są tez dobre w ten sposób mozna brac kreatyne przez kilka miesiecy

KIEDY ZACZĄC BRAC KREATYNE? kreatyne mozna zacząc brac,gdy spełnia sie podstawowe warunki,tzn.posiada sie zbilansowaną diete i odpowiedni trening.nie warto faszerowac sie suplami gdy nie ma sie pojecia o tych dwóch rzeczach. nalezy miec za sobą juz jakis staz(min.6miesiecy). kreatyne powinno sie brac,gdy ma sie dłuzszą stagnacje(zastój),a zmiana treningu nie pomaga.oczywiscie mozna brac kreatyne równiez gdy nie ma sie stagnacji,dla poprawienia osiągów

DODATKI: 

1.dextroza, – węglowodany proste zwiększające wydzielanie sie insuliny.przyspieszają wchłanianie kreatyny.dawki 30-50g do porcji kreatyny

2.carbo – węglowodany proste i złożone działanie i dawki takie samo jak ad.1

3.tauryna – aminokwas.transportuje kreatyne.dawki 2g do porcji kreatyny

4.glutamina – aminokwas.transportuje kreatyne.dawki~5g

5.ala – Kwas alfa liponowy ułatwia wnikanie aminokwasów oraz kreatyny do komórek mięśniowych

6.hmb – kwas tłuszczowy.działa antykatabolicznie….

7.zma – minerały poprawią/przyspiesza regeneracje

8.Inozyna – reguluje szereg procesów podnoszących wydolność fizyczną

9. inne kreatyny ( jabłczan kretynycytrynian kreatyny, pirogronian kreatyny)

PRZECIWWSKAZANIA(?): 

1.alkohol – kreatyna nawadnia,alkohol odwadnia.wiec wniosek prosty…

2.inne używki – to tez chyba oczywiste

O autorze

Redakcja

Redakcja

www.muscle-zone.pl :)

› Zobacz wszystkie artykuły

2 komentarze

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

  • Czy to normalne ze mam nasycenie kreatyny odczuwalne przez 2-3 miesiace w pozniej puszcza wszystko i nie ma sladu po kreatynie ?

    • Kreatyna po zaprzestaniu brania utrzymuje się w podwyższonym stężeniu, jeżeli mówimy o zaniknięciu poziomu po 2-3 od zakończenia brania to jest to jak najbardziej normalne.

      Jeżeli utrzymuje się to w trakcie brania, to warto sprawdzić nerki.

Facebook

Ad