Odżywianie Zdrowe Przepisy

Jabłecznik (paleo, gf, lf, bez zbóż i cukru)

Jesień za oknem, więc zapach jabłek z cynamonem w domu bardzo pożądany 🙂

Najlepszy jabłecznik robi moja mama i to jest fakt, ale spróbowałam go odchudzić i wyszło super ciasto.

Jabłecznik z dużą ilością jabłek z cynamonem na kruchym spodzie kokosowym z kruszonką. 

 

 

 

Przepis: 

Spód oraz kruszonka

Do mąki należy dodać jaja, olej i zacząć zagniatać ciasto. Składniki łatwo się łączą i otrzymujemy ciasto konsystencji kruchego. Dzielimy na 2 porcje, jedna to 2/3 ciasta na spód, druga 1/3 ciasta na kruszonkę i odstawiamy do lodówki na pół godziny. Ciastem wykładamy formę na dnie oraz na bokach, nakłuwamy widelcem spód i wsadzamy do piekarnika na 15-20 min, 180 stopni, powinno delikatnie się przyrumienić. Gotowe ciasto, wyciągamy z piekarnika i studzimy.

Do ciasta na kruszonkę dodałam trochę cynamonu oraz erytrolu aby była bardziej słodka.

Jabłka 

Jabłka obieramy i kroimy w większą kostkę, następnie roztapiamy masło/olej i prażymy jabłka do miękkości z dodatkiem cynamonu i słodzika, ale nie mogą się rozpadać (unikamy powstania musu). Studzimy i nakładamy na kruchy spód.

Ciasto na kruszonkę rozdrabniamy w palcach i posypujemy ciasto, następnie wsadzamy całość do nagrzanego piekarnika na 160 stopni i trzymamy około 30 min do czasu zarumienienia się kruszonki.

 

Smacznego

Aurelia „zajrzyj mi w talerz”

 

 

O autorze

Aurelia (@zajrzyj_mi_w_talerz)

Aurelia (@zajrzyj_mi_w_talerz)

› Zobacz wszystkie artykuły

11 komentarzy

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad