Diety Odchudzanie Odżywianie Zdrowe Przepisy

Hummus – dodatek idealny

Na sklepowych półkach coraz częściej możemy spotkać gotowe hummusy zachęcające do zabrania jako zdrowa przekąska na imprezę czy lunch, ale zrobienie samemu w domu świeżego to inna bajka!
Kremowy, aromatyczny i ze zmniejszoną ilością tłuszczu, to propozycja ode mnie.
Całość: 429 kcal 193b/344w/18t

 

 

Składniki
  • ugotowana ciecierzyca bądź odcedzona z puszki (250 g)
  • tahini 20-30g
  • sok z połowy cytryny
  • pół łyżeczki soli
  • łyżeczka kuminu
  • 1 większy ząbek czosnku/2 małe, bądź garść czosnku niedźwiedziego (aktualnie sezon i taki dodałam)
  • lodowata woda (około 1/4 szklanki z 2 kostkami lodu)
  • oliwa ale tym razem nie dodałam (jeśli chcecie bardziej tłusty i gładki to dodajcie 2-3 łyżki)

 

 

 

Przygotowanie:

Ciecierzycę przesypujemy do blendera bądź rozdrabniacza, dodajemy sok z cytryny, sól, tahini, kumin i wstępnie rozdrabniamy kilka sekund. Następnie dolewany stopniowo wody i nadal blendujemy i tak na zmianę do uzyskania pożądanej, kremowej konsystencji. Na koniec dodajemy czosnek (u mnie niedźwiedzi świeży stąd kolor zielony) i przekładamy do słoika, przechowujemy przez kilka dni w lodówce.

 

Aurelia „zajrzyj mi w talerz” 

 

 

O autorze

Aurelia (@zajrzyj_mi_w_talerz)

Aurelia (@zajrzyj_mi_w_talerz)

› Zobacz wszystkie artykuły

1 komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

  • Uwielbiam hummus. Pyszny i zdrowy. W sam raz w trakcie odchudzania. Jest idealnym dodatkiem diety niskokalorycznej. Ponadto stosowanie iqacai, żeby podkręcić metabolizm oraz regularne ćwiczenia. Sukces w zrzucaniu nadmiernych kilogramów murowany.

Facebook

Ad