Odżywianie Suplementacja Zdrowe Przepisy

FIT PIZZA Z KALAFIORA (keto, LCHF, bez glutenu)

Dzisiaj coś dla fanów pizzy, którzy nie chcą z niej rezygnować ale jednocześnie również dbają o figurę 😉 Wersja na kalafiorowym cieście, która jest oczywiście nieco odmienna w smaku od tej drożdżowej lecz według mnie wcale nie gorsza 😉 Pizza LCHF pięknie pachnie i świetnie smakuje, ale do tego jest zdrowa i sycąca. Idealna dla osób unikających glutenu oraz na dietach niskowęglowodanowych i wysokotłuszczowych.

Składniki:

  • średniej wielkości kalafior
  • 30 dag startego sera mozzarella do posypania
  • 40 dag startego sera mozzarella do ciasta
  • 3 jajka
  • czosnek
  • oregano
  • bazylia
  • zioła prowansalskie
  • sól himalajska
  • tłuszcz do posmarowania cista np. olej kokosowy lub masło klarowane
  • papryka
  • boczek
  • salami
  • cebula czerwona
  • pieczarki
  • inne ulubione dodatki

Kalafiora umyć i podzielić na różyczki. Wrzucić do blendera i zmielić na drobno, ale nie na puree.

Masę z kalafiora przełożyć do naczynia i umieścić w mikrofalówce. Gotować na najwyższej mocy przez około 8 minut aby był lekko miękki.

Dla osób unikających mikrofalówki polecam ugotować różyczki kalafiora w lekko solonej wodzie, bardzo dobrze odcedzić i zmielić w blenderze.

Jajka ubić mikserem a następnie dodać do nich kalafiora, ser, przyprawy i wyciśnięty czosnek. Dokładnie wszystko wymieszać.

Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia i umieścić na niej przygotowane ciasto. Można je posmarować tłuszczem. Piec w piekarniku przez ok 20-25 minut w temperaturze 200°C.

Gotowe ciasto posmarować sosem pomidorowym (przecier pomidorowy 100%, sól, pieprz, oregano, zioła prowansalskie, bazylia) a następnie ułożyć ulubione dodatki do pizzy (boczek, salami, papryka, pieczarki itp.). Całość posypać serem mozzarella.

Ponownie zapiekać w piekarniku przez 10 minut.

Podawać z ulubionymi sosami. U mnie obowiązkowo czosnkowy i pomidorowy 😉

 

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad