Diety Odżywianie Zdrowe Przepisy

DŻEM MALINOWY Z CHIA (keto, LCHF, paleo, bez cukru)

Sezon na owoce i wykonywane z nich przetwory w pełni więc mam dla Was kolejną zdrową wersję oprócz tej, którą już Wam pokazywałam czyli janginizacji.  Dżem bez cukru i gotowych środków żelujących można także uzyskać dzięki  zastosowaniu nasion chia, które absorbują nadmiar płynu tworząc żelową konsystencję. Ponadto mają mnóstwo wartości odżywczych. Dżem doskonale pasuje do różnego rodzaju naleśników, placków i deserów.  Do jego przygotowania można wykorzystać dowolne owoce, w razie konieczności dodając mniej lub więcej nasion chia. Ilość dodanych nasion zależy od tego jak wiele pektyny zawierają i jak szybko gęstnieją dane owoce po zagotowaniu. Dzięki temu, że nie wymagają dodawania cukru mogą po nie sięgać osoby na dietach niskowęglowodanowych jak np LCHF, ketogeniczna czy paleo.

Składniki:

  • 1 kg malin
  • 90 g (1/2 szklanki) nasion chia
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • opcjonalnie cukier, ksylitol lub słodzik

Maliny szypułkować, opłukać po zimną bieżącą wodą i umieścić w garnku, dodając sok z cytryny. Opcjonalnie dodać cukier, ksylitol lub słodzik. Osoby na LCHF przygotowują dżem bez cukru.

Całość gotować na małym ogniu ok 15-20 minut mieszając od czasu do czasu.

Kiedy owoce puszczą sok zdjąć garnek z palnika i dodać nasiona chia. Całość dokładnie wymieszać.

Jeśli dżem planujecie zjeść w ciągu kilku dni to wystarczy go odstawić na 30-60 minut a później napełnić nim słoiczki i przechowywać w lodówce 5-7 dni.

Jeśli robicie przetwory na zimę to konieczna będzie pasteryzacja, ponieważ dżem ten nie zawiera cukru, który ma właściwości konserwujące. Należy zatem rozgrzać piekarnik do ok. 120-130 stopni. Najpierw przez około 15 minut wypiekać czyste i suche słoiki. Następnie słoiki napełnić dżemem, szczelnie zakręcić i włożyć do piekarnika na około 60-80 min na tą sama temperaturę.

Po tym czasie słoiki wyjąć z piekarnika i pozostawić do ostygnięcia.

Smacznego!

O autorze

AleksandraLCHF

AleksandraLCHF

Mam na imię Ola i od 2013 roku jestem fanką LCHF oraz ketozy, dzięki którym udało mi się schudnąć ponad 25 kg oraz odzyskać zdrowie. Za namową męża i znajomych założyłam bloga o odżywianiu LCHF (low carb high fat). Znajdują się na nim informacje na temat diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych takich jak LCHF, ketogeniczna, optymalna czy paleo a także przepisy dla osób z nietolerancjami m.in. glutenu czy laktozy. Choć blog początkowo miał być typowo kulinarny to cały czas zmienia się i rozwija podobnie jak ja i moje podejście do ketozy, która jest najbliższa mojemu sercu. Staram się aby ludzie zrozumieli, że ketoza to nie tylko odpowiedni model odżywiania ale przede wszystkim życie w zgodzie z naturą, czerpanie pozytywów ze słońca i zimna, dbanie o rytm dobowy i roczny organizmu oraz wiele innych niedocenianych w dzisiejszych czasach "tricków" ;)

Zapraszam do wspólnego gotowania, pieczenia i cieszenia się zdrowiem oraz życiem!

› Zobacz wszystkie artykuły

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby skomentować artykuł

Facebook

Ad